Major, Dr. Ph.D. Csilla (2015) Kommunikáció az innovációért. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az egészségügy kapcsán globális változást tapasztalunk. Óriási tempóban változik az egészségügy, az egészséghez való viszonyunk, a gyógyszergyártók működése és szere-pe. A változás valós oka az információ-cunami. A mindannyiunk által elérhető, egész-séggel, betegségekkel, illetve a betegek állapotával kapcsolatos információ mennyisége mára korábban elképzelhetetlen méreteket öltött. Ez amellett, hogy új lehetőségeket te-remt, teljes mértékben megváltoztatja a társadalmi, egészségügyi és egészségipari szere-peket, ami alól a gyógyszergyártók sem kivételek. Nagymértékben átalakul a kutatás-fejlesztési tevékenység is. Míg korábban a gyógyszeripar alapvetően „business-to-business" tevékenység volt, aminek a fókuszában – ha receptköteles gyógyszerekről beszélünk – a felíró orvos állt, ma a fókusz egyre inkább áttolódik a fogyasztóra, a betegre. A beteg pedig a legtöbbet a gyógyszertárban mer kérdezni, vagy maga néz utána az Interneten. Ez a változás átalakítja a terápia finanszírozását is. Előtérbe kerül az output szemlélet, amelyben minden szereplő, a beteg, az orvos és a gyártó eredményorientált, és nem a gyógyszert, hanem az eredmény megvalósulását finanszírozza az egészségbiztosító is. A gyógyszergyártók rendszeresen végeznek kutatásokat, felméréseket a betegek, betegszer-vezetek körben. De ha a betegek felé irányuló kommunikációs lehetőségeit nézzük, azt látni: a gyógyszergyártók falakba ütköznek. Új irányokat kell keresniük, amivel eljuttatják az adekvát információkat a felhasználókhoz. Tudjuk, hogy a magyar betegek fele úgy megy el orvoshoz, hogy előtte már informálódott. Emiatt érdemes újra végiggondolni az orvosok, szakdolgozók, egészségügyi szakemberek munkáját és együttműködését. Segíteni kell a kezelőorvosokat abban, hogy a beteg számá-ra értelmezze és személyre szabja az információkat, kihasználja a technológiai lehetősége-ket a terápia iránti elkötelezettség javításában. Kutatásommal arra kerestem a választ, hogy az innovatív gyógyszergyárak kommunikáci-ójukat milyen irányba javítsák a hatékonyság növelése érdekében. Saját készítésű kérdőív segítségével elemeztem a gyógyszerészek véleményét, tapasztalatát az innovatív-generikus piaccal kapcsolatosan. Ezt a kérdést mélyebben is vizsgáltam, mélyinterjú, és fókuszcsoportos vizsgálatok keretében. A fókuszcsoportos vizsgálatom gyógyszertárakban történt, míg a mélyinterjú az ipartól a gyógyszertári gyakorló gyógyszerészen keresztül az egyetemi tanárokig terjedt. Dolgozatom eredményei alapját képezhetik az innovatív gyógyszergyárak kommunikáció-jában történő változásoknak, és nagyobb arányú nyitásukat a lakosság és a gyógyszerészek felé.
Magyar cím
Kommunikáció az innovációért
Angol cím
Communication in the interest of innovation
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dr. Csilla Major |
Dátum: | 18 Máj 2015 10:43 |
Utolsó módosítás: | 18 Máj 2015 10:43 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |