Brandek háborúban vagy brandek háborúja? – A kivonulás mint CSR tevékenység marketingkommunikációs megközelítése

Horváth, Kata (2023) Brandek háborúban vagy brandek háborúja? – A kivonulás mint CSR tevékenység marketingkommunikációs megközelítése. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-23_18.pdf] PDF
KBAN-23_18.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A társadalmi felelősségvállalás egy újdonsült, szokatlan formája a piacról történő kivonulás. A 2022-es évben kirobbanó ukrán-orosz konfliktus kapcsán számos márka alkalmazott kisebb-nagyobb mértékű korlátozásokat az Oroszországban folytatott üzleti tevékenységei kapcsán. Az ilyesfajta CSR tevékenységek alapjául szolgál a háborútól való elszigetelődés célja, továbbá az egyéb, nem fenntartható gazdasági indokok. Marketingkommunikációs szempontból közelítem meg a társadalmi felelősségvállalást, ezek alapján vizsgálom a fogyasztói magatartásban bekövetkezett változásokat. A dolgozatom elején bemutatom a CSR tevékenységek kialakulását, azok fajtáit és területeit. Ezt követően a társadalmi felelősségvállalás hatásait, valamint az azt ért kritikákat ismertetem, továbbá a marketingkommunikációs és PR eszközként betöltött szerepét fogalmazom meg. A háború – mint társadalmi jelenség – kialakulását, ideológiáit vezetem le, majd áttérek az ukrán-orosz konfliktus konkrétumára és annak pénzügyi, kereskedelmi, gazdasági következményeit mutatom be. Végül a brandek és a fogyasztók kapcsolatának vizsgálata szerepel szekunder kutatásom végén. Primer kutatásomat egy online kérdőív segítségével végeztem, ugyanis az általam megkérdezni kívánt vásárlóképes célközönség kiválóan elérhető az online platformokon. Ennek segítségével felmértem a kivonulás hatására, a vásárlási szokásokban bekövetkező változásokat; a fogyasztók tájékozottsági szintjét, információs forrásait; valamint a kivonuló magatartással történő egyetértés mértékét. A kutatásom során az említett, felmért tényezőket demográfiai adatokkal vetettem össze és a változók közötti kapcsolatok erősségét vizsgáltam. A szakirodalomra alapozva a várható eredményekkel kapcsolatban hipotéziseket fogalmaztam meg, amelyek egyaránt váratlan és kiszámítható következtetéseket is hordoztak magukban.

Magyar cím

Brandek háborúban vagy brandek háborúja? – A kivonulás mint CSR tevékenység marketingkommunikációs megközelítése

Angol cím

Brands at war or brands of war? – A marketing communication approach of exiting as a CSR activity

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pirger, Dr. Tamás
adjunktus,

Helyi kari azonosító

KBAN-23/18

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Kata Horváth
Dátum: 28 Feb 2024 07:09
Utolsó módosítás: 28 Feb 2024 07:09
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11836

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet