Marketing és hatásai az OBI áruházban

Zöldesi, Marcus (2023) Marketing és hatásai az OBI áruházban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-23_22.pdf] PDF
KBAN-23_22.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 10 Október 2038

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban egy hozzám közelálló és friss témát, az áruházi marketinget fogom a sop-roni OBI-n keresztül, annak működésének néhány területét érintve ismertetni. Gyakorlatom alatt számos adatot gyűjtöttem, illetve sok áruházi munkakörben meg-fordultam. Főként a diszponensi, vevőszolgálati illetve logisztikai területen tevékenyked-tem. Munkám során különböző tapasztalatokat szereztem amelyek hatására megfogalmazó-dott bennem a kutatásom témája. Maga a kutatási probléma a vásárlások utóbbi időszakban való visszaesésére koncentrál. Készítettem először is egy összesítő táblázatot, amely azt érzékelteti, hogy a vizsgált három hónapban hogyan alakult az áruházban a vevőszám és a forgalom. Ezeket az adatokat az előző évvel hasonlítottam össze. Ezt követően pedig készítettem egy kérdőívet amit 151-en töltöttek ki. Jelenleg globálisan az utóbbi nagyjából egy év eseményei miatt visszaesés tapasztal-ható a kiskereskedelemben, csakúgy, mint a legtöbb területen jelenleg a világban. A dolgo-zatom célja, hogy az alap marketing eszközöket, áruházi működést, illetve ennek gyakorlat-ban megtestesülő formáját az OBI áruházban bemutassam és a tapasztaltak, a vásárlói visz-szajelzések és az itt szerzett tudásom, illetve a különböző munkafolyamatokra való rálátá-som alapján a gyűjtött adatok és a kérdőívem segítségével alátámasszak egy olyan lehetsé-ges megállapítást amelyre a kiértékelést követően egyértelmű és a való életben is megvaló-sítható változtatásokkal megoldást ajánljak az OBI számára. Ebben a tanulmányban tehát bemutatom az OBI-t illetve annak soproni áruházát. Is-mertetem röviden illetve egyes esetekben részletesebben is az áruházban végzett munkafo-lyamatokat, majd pedig marketing szemmel próbálom felvezetni a vizsgálni kívánt terüle-teket. A kiskereskedelemet, fogyasztói szokásokat, vásárlói magatartás formákat, társadalmi körülmények változásainak hatását, az árazási technikákat, az omnichannel kereskedelemet és a különböző marketing csatornákat is egyaránt érintve igyekszem általánosan bemutatni mindazt amely szükséges ahhoz, hogy marketing szemmel képesek legyünk az elmondottak, majd pedig a kutatási adatok alapján ésszerű és reális következtetéseket levonni és olyan javaslatokat tenni amelyek nagy valószínűséggel segítenek a kutatási probléma javításán esetleges megoldásán.

Magyar cím

Marketing és hatásai az OBI áruházban

Angol cím

Marketing and its effects in the OBI store

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Dr. Katalin
Egyetemi docens, Üzleti Tanulmányok Intézet

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Marcus Zöldesi
Dátum: 28 Feb 2024 07:10
Utolsó módosítás: 28 Feb 2024 07:10
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11834

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet