Lukács, Kata Júlia (2023) Különleges étrendek hatása a fogyasztói magatartásra. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-23_19.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a különleges étrendek hatását vizsgálja a fogyasztói magatartásra abból az aspektusból, hogy mennyire kell megváltoztatni a fogyasztói szokásokat egy ilyen faj-ta betegség kialakulása után, érintve az internet, azon belül a közösségi média szerepét. Napjaink egyik fő problémája, hogy egyre növekszik az ételérzéke-nyek/intoleránsok és emésztési rendellenességgel küzdők száma. A már önmagában is negatív tényt kiegészíti az, hogy még mindig nincs benne a köztudatban az, hogy egy ilyen betegség, mennyire befolyásoló tud lenni fogyasztói szempontból. Így, a kutatásom során legfőbb kérdésem az volt, hogy: Hogyan változtatja meg egy különleges étrend kö-vetése a fogyasztó vásárlási szokásait? Dolgozatom célja, hogy az olvasó betekintés nyerjen a különleges étrendek világá-ba, illetve jobban megértse, mennyire befolyásoló tényező lehet a vásárlási döntések és folyamatok kialakításában. Továbbiakban megvizsgálni, hogy ebbe a folyamatba a világ-háló milyen módon és mikor lép be, kiegészítve a véleményvezérek (influenszerek) mar-keting szerepével. A célom elérése érdekében mélyinterjúkat készítettem, illetve online kérdőívet is összeállítottam. Kutatásom célcsoportja első sorban a különleges étrendet követők (ételérzékenyek és -allergiások, valamint étkezésre kiható rendellenességgel küzdők) voltak korosztálytól és nemtől függetlenül, de nem zártam ki a betegséggel nem rendelkező válaszadókat sem. A felmérésemben, a mélyinterjúk során különleges étren-det követőket kérdeztem meg részletesen és átfogóan tapasztalataikról, amíg az online kérdőívemet (bár előnyben részesítettem a különleges étrendet követőket) bárki kitölhet-te. Az utóbbi célja a nagyobb spektrumon való felmérés volt, hogy átfogó képet kapjak a témával kapcsolatban. Végül arra az eredményre jutottam, hogy egy étkezéssel kapcsolatos bármilyen be-tegség kialakulása erőteljesen befolyásoló a fogyasztók vásárlási döntései során, ezen fe-lül rájöttem, hogy számos tényező összefüggésben van a korosztállyal is, mind az orvosi diagnosztika, mind a fogyasztói döntések aspektusából. Továbbiakban arra jutottam a vi-lághálóval kapcsolatban, hogy az érintett személyek információ forrásnak használják el-sősorban, illetve nagy számban aktívak a közösségi médiákon. A megosztó influensze-rekkel kapcsolatban pedig az szűrhető le, hogy az emberek nem tudnak azonosulni velük, így megkérdőjelezhető az e fajta marketing létjogosultsága. Az elemzések során kiderült az is, hogy az étrendeket követők hajlandóak magasabb összeget fizetni, egy „mentes” termékért, ha annak íze és minősége jobb, mint az olcsóbb megfelelőnek.
Magyar cím
Különleges étrendek hatása a fogyasztói magatartásra
Angol cím
Unique diets effect’ on the consumer behavior
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-23/19
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Kata Júlia Lukács |
Dátum: | 28 Feb 2024 07:09 |
Utolsó módosítás: | 28 Feb 2024 07:09 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11823 |
Actions (login required)
Tétel nézet |