Vörös, Fanni Liliána (2023) Állatasszisztált foglalkozások jelentősége az óvodáskorú gyermekeknél. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Vörös Fanni Liliána-Állatasszisztált foglalkozások jelentősége az óvodáskorú gyermekeknél-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Számomra az állatasszisztált foglalkozások nagyon érdekesek és más, mint egy sima fejlesztő foglalkozás. Vizsgálatom során az óvodás korosztályra fordítottam figyelmet. Kutatásomban az állatasszisztált foglalkozások jelentőségeit fejtettem ki részletesebben az óvodáskorú gyermekeknél, ezen belül pedig a kutyás foglalkozásokat. Vizsgáltam, hogy mennyi mindenben tud segítséget nyújtani egy kutya a gyermekek fejlődése érdekében, illetve hogy a pedagógusok mennyire tájékozottak az állatasszisztált terápiával kapcsolatban. Kutatásom során interjúkat készítettem melynek, megválaszolásában segítségemre volt egy kutyás terapeuta, és kettő gyógypedagógus. Az interjúelemzések a dolgozatban olvashatók. Célom volt minél többet megtudni magáról a kutyáról hogy, milyen követelmények vannak számára. Fő célom pedig minél többet megtudni arról, hogy mennyi pozitív és fejlesztő hatása van egy állatnak a gyermekek számára. A dolgozatom első része tartalmazza a szakirodalmi áttekintést. A második felében pedig a saját tapasztalataim és az interjúk kiértékelése látható. A dolgozatom végén levontam a megfelelő következtetéseket.
Magyar cím
Állatasszisztált foglalkozások jelentősége az óvodáskorú gyermekeknél
Angol cím
The benefit of animal assisted session for nursery children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Fanni Liliána Vörös |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:25 |
Utolsó módosítás: | 25 Júl 2023 09:25 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11200 |
Actions (login required)
Tétel nézet |