Bodnárné Torma, Krisztina Judit (2023) A keresztény szellemiség és értékrend megjelenése a családokban és a pedagógiai színtereken, ahol akadályozottsággal együtt élnek. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Bodnárné Torma Krisztina_A keresztény szellemiseg megjelenése_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek, tanulók integrált nevelését, az együttnevelés témáját járja körül. A dolgozat célja, hogy megvizsgálja a soproni Szent Orsolya Római Katolikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda-Bölcsőde egyházi intézményben történő integráció hatékonyságát és feltérképezze a befogadó pedagógus attitűdjét. Az egyházi intézményben a vallási nevelés segíti az elfogadást, befogadást a hatékony integrált nevelést-oktatást. Kutatásom kérdőíves formában történt, az integrációval kapcsolatos kérdéseimet az egyházi intézményben dolgozó pedagógusok részére küldtem ki. Az egyházi intézmény működéséről szülői kérdőív segítségével kérdeztem meg a katolikus óvoda-bölcsőde és iskolába járó gyermekek szüleinek véleményét. Dolgozatomban bemutatom az együttnevelés sikerkritériumait. Hipotéziseim beigazolódtak, mely szerint a katolikus intézményben a sajátos nevelési igényű gyermekeket, tanulókat elkötelezett, szakmailag felkészült pedagógusok nevelik-oktatják és a sikeres együttnevelést támogató rendszer segíti. A soproni Szent Orsolya Római Katolikus intézménybe járó gyermekek szülei elégedettek az ott folyó oktató-nevelő munkával. Kutatásom során arra a következtetésre jutottam, hogy a befogadó pedagógusoknak nagy kihívás a sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló oktató-nevelő munkája, de nyitottak és keresik a továbbképzési lehetőségeket az eredményes integráció megvalósítása érdekében.
Magyar cím
A keresztény szellemiség és értékrend megjelenése a családokban és a pedagógiai színtereken, ahol akadályozottsággal együtt élnek
Angol cím
The importance of christian values and perspective in families and in pedagogic areas treating children with difficulties
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Judit Bodnárné Torma |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:24 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11128 |
Actions (login required)
Tétel nézet |