Vejtasa, Emilia (2023) A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Vejtasa Emilia- A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (4MB) |
Absztrakt (kivonat)
Mióta megállapították, hogy az érzelmi intelligenciának ugyanakkora szerepe van az egyén boldogulásának megvalósulásában, mint az értelmi intelligenciának, ez a téma megkerülhetetlenné vált. Ezért az érzelmi intelligencia és az empátia a pszichológia tudományának egyik leginkább kedvelt kutatási területe. Azonban kevés figyelmet kap hazai viszonylatban az a kérdés, hogy a gyermekkor elején, óvodáskorban milyen szinten van a gyermekek EQ-ja és az empátiájuk. Valamint, hogy a gyermekekre az egyik legnagyobb hatást gyakorló tartalmak - a mesefilmek - miként befolyásolják ezt. A dolgozatban az empátiára irányuló kérdésekkel, helyzetfelismeréssel és rajzolásos feladattal történő kutatás ezt volt hivatott felmérni. A kutatás azt az eredményt hozta, hogy a mesefilmek nincsenek negatív hatással a gyermekek empatikus fejlődésére. A megfelelő tartalmak még segítik is őket benne.
Magyar cím
A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására
Angol cím
The impact of fairy tale movies on the development of empathy in preschool children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Emilia Vejtasa |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:23 |
Utolsó módosítás: | 25 Júl 2023 09:23 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11061 |
Actions (login required)
Tétel nézet |