Billege, Anna (2023) A divat szemiotikája és kommunikációs szerepe a 21. században. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
BillegeAnna_Adivatszemiotikájaéskommunikációsszerepea21.században_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (5MB) |
Absztrakt (kivonat)
A divat a jelek nyelve, amely nem verbálisan közvetít jelentéseket egyénekről és csoportokról. Szimbolikus és kommunikációs szerepet tölt be, mivel képes kifejezni az egyén egyedi stílusát, identitását, szakmáját, társadalmi státuszát, nemi vagy csoporthoz tartozását. A 21. században és a globalizáció korában azonban egyre nehezebbé válik a megjelenés szimbolikus nyelvének dekódolása.A divat fejlődésével és kommunikációs szándékával kapcsolatban számos elmélet keletkezett. A társadalom és a kultúra jelentős szerepet játszik a divat folyamatos változékonyságában is. Szemiotikai szempontból a divat kollektív intézmény, értékrendszer és kommunikációs mód, amelyet az anyagi világból koncepcionális keretek között állítanak elő. Szakemberek között vitatott téma, hogy tekinthető a ruházat a kommunikáció formájának, ha nem lehet világos üzenetet közölni vele. Dolgozatom abból az állításból indul ki, miszerint a ruházat kommunikál.
Magyar cím
A divat szemiotikája és kommunikációs szerepe a 21. században
Angol cím
The semiotics and communication role of fashion in the 21st century
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Kommunikáció és médiatudomány (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anna Billege |
Dátum: | 01 Aug 2023 10:26 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 12:24 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11030 |
Actions (login required)
Tétel nézet |