Schramné Vaszari, Viktória (2023) Az óvodából az iskolába történő átmenet az óvodapedagógusok és a tanítók aspektusából. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Schramné Vaszari Viktória - Az óvodából az iskolába történő átmenet az óvodapedagógusok és a tanítók aspektusából.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyerekek életében talán az egyik legfontosabb időszak az óvodáskor. Ebben a korban nyitottak, érdeklődnek a világ iránt. A gyerekek életében az átmenetek és azok sikeressége meghatározó szerepet tölt be. Az óvoda - iskola átmenet hatalmas mérföldkő egy gyermek életében, amely nagy jelentőséggel bír és nagymértékben megváltoztatja a gyerekek mindennapjait. Az átmenet sikerességét több tényező befolyásolja. Dolgozatomban az óvodapedagógusok és a tanítók szemszögéből vizsgálom az óvoda-iskola közötti átmenetet. Választ keresek arra, hogy ők a mindennapok során milyen eszközöket, módszereket alkalmaznak a sikeres átmenet érdekében és szerintük kin, vagy kiken múlik leginkább az átmenet sikeressége. Illetve, hogy a pedagógusok szerint ma az iskolába menő gyerekek megfelelnek-e az aktuális iskolaérettségi követelményeknek. Dolgozatom célja, hogy megismerjünk olyan módszereket, melyekkel a gyermekeket segítjük elő, illetve könnyebbé, gyengédebbé tehetjük számukra az átmenetet.
Magyar cím
Az óvodából az iskolába történő átmenet az óvodapedagógusok és a tanítók aspektusából
Angol cím
The transition from kindergarten to school from the perspective of kindergarten techers and teachers
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Viktória Schramné Vaszari |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:20 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:36 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11001 |
Actions (login required)
Tétel nézet |