Takácsné Tar, Beáta (2023) Csendjáték az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Takácsné Tar Beáta - Csendjáték az óvodában - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (885kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául a „Csendjáték az óvodában” (Silent game in the Nursery) címet azért választottam, mert a mai felgyorsult, ingergazdag XXI. században érdekesnek találom a témát. Másrészt, mert Maria Montessori (1870. augusztus 31-1952. május 06.) olasz orvos, pedagógus életét és pedagógiai tevékenységét példaértékűnek tartom. Teljes életét a minden korosztályt érintő pedagógiának szentelte, amelyben szép eredményeket ért el. Montessori szerint fontos óvodai környezetben a csend biztosítása és annak megélése a mindennapokban. Erre van egy sajátos módszere: a csendjáték, amit a gyerekek jókedvűen, felszabadultan játszanak annak ellenére, hogy ez egy fegyelmező játék, és a végén még jutalmat sem kapnak. A játék során a gyermekek megtanulnak viselkedni. Kutatómunkám kérdései: Hogyan játsszák az óvodáskorú gyermekek különböző területeken a csendjátékot? Milyen területeket fejleszt? Örömmel végzik-e azt a gyerekek? Kutatási módszerem a félig strukturált interjú. Interjút készítek egy budapesti Montessori óvoda vezetőjével, a Magyarországi Montessori Egyesület Elnökével, egy pápai gyermekjóga oktatóval, egy pápai logopédussal, és egy pápai gyógypedagógussal. A kutatásom eredményeként megtudtam, hogy az óvodáskorú gyermekek a csendjátékot hogyan játsszák a Montessori óvodákban, a logopédiai foglalkozáson és a gyermekjógán. Továbbá, hogy a csendjáték fejleszti a koncentrációt, megfigyelőképességet, hallást, gondolkodást, szókincset, társas kapcsolatokat, együttműködő képességet, mozgáskoordinációt, kézügyességet, ritmusérzéket. A gyerekek ugyanúgy várják és örömmel játsszák, mint a kis Bambinik. Úgy gondolom, hogy ennek a rövid, kedves, örömteli játéknak az óvodai pedagógiai programban ott lenne a helye, mert könnyen kivitelezhető, és rendkívüli a fejlesztő hatása. Olyannyira megérintett Montessori munkája, elhivatottsága, szenvedélye, módszertana, hogy célul tűztem ki e területen önmagam képzését, az alapfokú Montessori tanfolyam elvégzését, mely által a fejlesztőpedagógusi munkámat még eredményesebbé és színesebbé tehetem.
Magyar cím
Csendjáték az óvodában
Angol cím
Silent game in the Nursery
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Beáta Takácsné Tar |
Dátum: | 15 Jún 2023 11:35 |
Utolsó módosítás: | 15 Jún 2023 11:35 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10987 |
Actions (login required)
Tétel nézet |