Papp, Vanessza (2023) Kodályi elvek a mai kisgyermekkori zenei nevelésben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Papp Vanessza - Kodályi elvek a mai kisgyermekkori zenei nevelésben - szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a bölcsődei zenei neveléssel, azon belül a Kodályi zenei nevelési elvek napjainkban való megvalósulásával, és a zene jótékony hatásaival foglalkoztam. Kutatások és a szakirodalom is igazolja, hogy a zenei nevelésnek már kisgyermekkorban is maghatározó szerepe van a gyermek fejlődésében. Az elméleti részben áttekintettem a zenei nevelés szerepét, fejlesztő hatását, a Kodály-módszer jellemzőit, a zenei nevelés kisgyermekkori színtereit, valamint a bölcsődei zenei nevelést. Megvizsgáltam, hogy egyes bölcsődékben, miként zajlik a zenei nevelés, mennyire követik és ismerik Kodály módszerét a kisgyermeknevelők napjainkban, illetve mennyire figyelnek arra, hogy a gyermekek koruknak megfelelő zenei anyagból válogatott dalokat halljanak. Kérdőív segítségével egy átfogó képet kaptam arról, hogy a szülők milyen szinten vannak tisztában a zene jótékony hatásaival, illetve ismerik-e azt, hogy gyermekük a bölcsődében milyen szintű zenei nevelést kap, vagy, hogy egyáltalán részesül-e zenei nevelésben. A kutatási részben kisgyermeknevelők tapasztalatait és tapasztalatait kérdeztem arról, hogy hogyan valósul meg a bölcsődében a zenei nevelés. Kutattam, hogy napjainkban mennyire él, miként valósul meg a bölcsődei zenei nevelésben a Kodály módszer.
Magyar cím
Kodályi elvek a mai kisgyermekkori zenei nevelésben
Angol cím
Kodaly principles in today's early childhood music education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Vanessza Papp |
Dátum: | 15 Jún 2023 11:34 |
Utolsó módosítás: | 15 Jún 2023 11:34 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10959 |
Actions (login required)
Tétel nézet |