Koós, Katica (2023) A mese alkalmazása a többségi intézményben tanuló gyerekek érzékenyítésében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (991kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a többségi intézményben tanulóló gyerekek mesékkel való érzékenyítése volt. Az érzékenyítés általános érvényű volt, nem korlátozódott egy fogyatékossági típusra, az elfogadás erősítését szolgálta. Két intézménybe látogattam el, ahol egy foglalkozás keretein belül szerettem volna a gyerekek empátiáját, fogyatékossággal kapcsolatos attitűdjét formálni. Azt a felvetést vizsgáltam meg, hogy vajon abban az osztályban, ahol több sajátos nevelési igényű tanuló van, tájékozottabbak-e a többségi gyerekek a sajátos nevelési igény fogalmában felsorolt fogyatékosságok jelentésével a másik intézmény többségi tanulóihoz képest, ahol csak 1 sajátos nevelési igényű tanuló van. A tanulók nagyon élvezték a varázsmesét, amit elmondtam nekik, szívesen részt vettek a foglalkozáson. Nyitottak voltak, érdeklődőek, kommunikatívak a témánkat körüljárva. Változatos, kreatív feladatok mentén kihasználtuk a mese azon tulajdonságát, miszerint észrevétlenül tanít, gördülékenyen továbbítja a tudást a megfelelő helyre. A foglalkozás végén felmértem a tudásukat a sajátos nevelési igény meghatározásához tartozó fogyatékosságokról. Egy zárt kérdéses, feleletválasztós tesztet kaptak a gyerekek a témában. A kutatási eredményeim szerint a gyerekek jól teljesítettek a teszt során. A kitöltők 45%-a tökéletesen töltötte ki a tesztet. A legismertebb fogalom a halmozott fogyatékosság, a legismeretlenebb a diszkalkulia volt. Az összehasonlítást tekintve abban az intézményben válaszoltak meg helyesen több választ, ahol 5 sajátos nevelési igényű tanuló van.
Magyar cím
A mese alkalmazása a többségi intézményben tanuló gyerekek érzékenyítésében
Angol cím
The use of fairy tales in sensitizing children studying in major institutions
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Katica Koós |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:18 |
Utolsó módosítás: | 25 Júl 2023 09:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10952 |
Actions (login required)
Tétel nézet |