Molnár, Mercédesz (2023) Tanulásban akadályozott gyerekek képességfejlesztése játékpedagógiai eszközökkel. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Molnár Mercédesz-Tanulásban akadályozott gyerekek képességfejlesztése játékpedagógiai eszközökkel-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A tudatosan alkalmazott játékpedagógiai módszerek alkalmazása egyre nagyobb szerepet tölt be a tanulásban akadályozott gyermekek nevelése és oktatása során. A hagyományos frontális módszereket lassan felváltja az élmény- és cselekvés központú megközelítés, amely során a gyermekek tapasztalataik által tanulnak. A játékot mind a pedagógia, mind a pszichológia szempontjából jelentős fejlesztő módszernek tekintjük, ami a legközelebb áll a gyermekek életkori sajátosságaihoz. A képességfejlesztő hatása mellett a tanulási motiváció erősítésére és a személyiség formálására is hatékonyan alkalmazhatjuk. Az empirikus kutatásomban a képességfejlesztésre és a tanulási motivációra való hatást vizsgáltam online kérdőív formájában, amelyben főleg az Egységes Gyógypedagógia Módszertani Intézmények gyógypedagógusai vettek részt. A kutatásomban egy olyan játéktárat gyűjtöttem össze, amelyet a pedagógusok a mindennapok során használnak és szeretnek.
Magyar cím
Tanulásban akadályozott gyerekek képességfejlesztése játékpedagógiai eszközökkel
Angol cím
Developing children's skills with learning disabilities using playful pedagogical tools
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mercédesz Molnár |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:18 |
Utolsó módosítás: | 25 Júl 2023 09:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10948 |
Actions (login required)
Tétel nézet |