Társas kapcsolatok kialakulása az úszásoktatásban és hatása a gyermekek személyiségfejlődésére

Fehér, Bernadett (2023) Társas kapcsolatok kialakulása az úszásoktatásban és hatása a gyermekek személyiségfejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Fehér Bernadett-Társas kapcsolatok kialakulása az úszásoktatásban és hatása a gyermekek személyiségfejlődésére-szakdolgozat.pdf] PDF
Fehér Bernadett-Társas kapcsolatok kialakulása az úszásoktatásban és hatása a gyermekek személyiségfejlődésére-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájául a társas kapcsolatok kialakulását választottam s vizsgáltam elsősorban, olyan óvodáskorú gyermekek körében, akik úszásoktatáson részt vesznek/ vettek. Legfőképpen arra voltam kíváncsi, hogy milyen hatása van a sportolásnak a gyermekek személyiségfejlődésére. Szeretném bemutatni azt, hogy az úszás/úszásoktatás, milyen módon hat az emberi /gyermeki/ szervezetre, élettani hatásai pozitívak illetve „negatívak” is lehetnek. Az úszás kialakulásának történeti hátterébe való betekintés után az úszás élettani hatásaira tértem ki. Az úszás során nem tudnék negatívumot említeni, hiszen ez a sportág minden egyes aspektusában arra törekedik, hogy az emberek egészségmegőrzéséhez hozzájáruljon. A gyermekek számára negatívum lehet, hogy nem érnek el olyan sikereket, miket kitűztek maguk elé. Az életkori sajátosságok szakaszainak figyelembevétele során egyfajta törvényszerűség figyelhető meg az azonos életkorú gyermekeknél. A személyiségfejlődésük során az úszásnak számos pozitív hatása van, hiszen növekedhet a kitartásuk, a koncentrációjuk és a feladattartásuk. Az úszásoktatás feltételeit, befolyásoló tényezőit is érintettem, hiszen a tárgyi- személyi- és szociális-gazdasági feltételek (uszoda, távolság, anyagi helyzet, szabadidő, oktató szakemberek), nagy befolyással lehetnek annak minőségére/milyenségére. A kutatásom során egy adott képet kaptam arról, hogy a sportolásnak milyen nagy szerepe is van a társaskapcsolatok kialakításában, melyek lehetnek rövid-, illetve hosszútávúak is egyaránt. Az úszáson kívül a gyermekek több sporttevékenységet is űznek mint például a futball, tánc, karate. Ezek a kapcsolatok az oktatáson belül és kívül is fennmaradhatnak. A testi felüdülés és a mentális kikapcsolódás mellett a csoportos munkavégzés során új barátokat, kapcsolatokat tudnak kialakítani az óvodáskorú gyermekek. A kapcsolatok kialakulásában, az oktató pedagógusoknak is nagy szerepük van, hiszen ők tudják a legjobban beintegrálni a gyerekeket egy új közösségbe. A kitöltők válaszai alapján az úszásoktatás számos pozitív hatással van a gyermekeik személyiségfejlődése.

Magyar cím

Társas kapcsolatok kialakulása az úszásoktatásban és hatása a gyermekek személyiségfejlődésére

Angol cím

The development of social relationships in swimming lessons and their impact on children's personality development

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simon, István
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Bernadett Fehér
Dátum: 15 Jún 2023 11:33
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 08:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10929

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet