Tóth-Fülöp, Mónika (2023) Tanulásmódszertani lehetőségek a fejlesztőpedagógus munkájában. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_tóth-fülöpmónika_QNYVVL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A technikumban, ahol tanítok, túlnyomó részt halmozottan hátrányos helyzetű, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő fiatallal foglalkozom, és azért választottam ezt a témát, hogy a tanulásmódszertan területén végzett kutatási eredmények felhasználásával, minél hatékonyabban tudjak nekik segíteni a fő céljuk, a szakmai bizonyítvány elérésében. Bernáth László – N. Kollár Katalin – Németh Lilla által megalkotott, 57 kérdésből álló tanulási stílus kérdőív alapján egyenként, grafikonok segítségével mutatom be szakdolgozatomban az osztályomba járó tanulók eredményeit a skálaértékek alapján, majd főként az erősségekre és a gyengeségekre alapozva felvetem a fejlesztési ötleteimet, figyelembe véve az egyéb támogatásra szoruló fejlesztési területeiket is, amiről tudomásom van. Az egyes diákok kérdőívének vizsgálata, elemzése után az osztályszintű grafikon értékeinek előtérbe helyezésével a csoportszintű fejlesztés lehetőségeit mutatom be, majd végül, a kereskedelem szakmához kapcsolódó feladatgyűjtemény segítségével adok támpontokat ahhoz, hogy a skálaértékekre fókuszáltan hogyan lehet minél sikeresebben megvalósítani a tanulók fejlesztését.
Magyar cím
Tanulásmódszertani lehetőségek a fejlesztőpedagógus munkájában
Angol cím
Exploring Learning Methodological Solutions in the Repertoire of the Learning Development Teacher
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mónika Tóth-Fülöp |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:17 |
Utolsó módosítás: | 11 Szep 2023 12:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10925 |
Actions (login required)
Tétel nézet |