Horváth, Georgina (2023) Nők művelődési lehetőségeinek alakulása a 19.század közepétől. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Horváth Georgina-Nők művelődési lehetőségeinek alakulása a 19.század közepétől-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ma már nem meglepő, hogy a nők egyetemre járhatnak, vagy a férfiakkal egyenlő jogokkal rendelkeznek. De ez nem volt mindig így. A 19. századtól kezdve a nők oktatási törekvéseit elősegítő intézkedések voltak a legkiemelkedőbbek. Dolgozatomban kiemeltem néhány embert, akiknek sokat köszönhetünk. Fontosnak tartom az oktatási kérdéseket, törvényeket és rendeleteket is, mert ezek nélkül az erőfeszítések semmit sem értek volna. A nők, a folyóiratok és a háborús időszak körüli vitáknak, valamint a hozzám közel álló óvodai nevelés történetének is szenteltem fejezeteket, mindezt a nők szemszögéből. Végül egy kérdőíves felmérést végeztem, nyílt és zárt kérdésekkel. A kérdéseket egyetemi és főiskolai nőknek címeztem. A cél az volt, hogy megvizsgáljam és megmutassam, mennyire vannak tisztában a ma egyetemen vagy főiskolán tanuló nők azzal, hogy milyen utat jártak be a nők mind az oktatásban és az életben a 19. századtól kiindulóan.
Magyar cím
Nők művelődési lehetőségeinek alakulása a 19.század közepétől
Angol cím
Development of women's cultural opportunities from the middle of the 19th century.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Georgina Horváth |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:15 |
Utolsó módosítás: | 25 Júl 2023 09:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10866 |
Actions (login required)
Tétel nézet |