Kovács, Adél Mária (2023) A termelő és gyártó vállalatoknál szellemi munkakörökben foglalkoztatottak motivációjának vizsgálata. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFOL-23_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2038 Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A munkaerőhiány, a képzettségi deficit, a dolgozók közötti generációváltás, a különböző méretű vállalkozások eltérő bevonzó-és megtartó képessége az üzleti siker meghatározó tényezőivé válnak. Elengedhetetlen a munkavállalók motivációit, ideális munkafeltételeit ismerni, hiszen csak így fogják hosszútávon támogatni a cég sikerességét. Számtalan pszichológus, coach szentelte életét a motiváció és a cselekvést kiváltó eszközök megismerésére, ezzel párhuzamosan a menedzsment fejlődésével is világossá vált, hogy a termelékenységre nemcsak az anyagi javakkal kell ösztönözni a munkavállalókat, magasabb szintű igényeik kielégítésére is vágynak. A kutatások ellenére sem kerülnek teljes mértékben kielégítésre a munkavállalói igények. Bizonyára minden munkáltatónak vannak elképzelései arról, hogy milyen munkafeltételeket tart ideálisnak, mivel lehet motiválni a dolgozókat, ám gyakran a munkáltatók által vélt és a valós munkavállalói igények nem egyeznek meg teljes mértékben. Minden egyén, generáció eltérő igényekkel rendelkezik, melyekhez igazodni valóban nem könnyű feladat, ám előny, ha a munkáltató ismeri az adott generáció jellemzőit, az általuk vélt ideális munkafeltételeket és az eszközöket, melyekkel motiválni lehet a munkavállalókat a munkavégzésre és a lojalitásra. Kutatásom célja ezért a munkavállalói igények megismertetése a munkáltatókkal, illetve az Emberfejlesztés Kft. értékesítőjeként a fejvadász szolgáltatást igénybevevő partnervállalatok számára is támogatást nyújtani a vállalkozásuk vonzóvá tételében a munkaerő számára. Egyrészt kvantitatív kutatást végeztem kérdőíves formában, melynek eredményei alátámasztják az egyik hipotézisemet, miszerint a generációk motivációi eltérőek. Ugyan bizonyos munkahelyi körülményeket minden vizsgált alany fontosnak talált, de minden generációnál tapasztalható legalább 1 olyan tényező, amely az adott generáció számára határozottan fontosabb, mint a többi generáció számára. A kutatás eredményei alapján a munkavállalók motivációi, ideálisnak vélt munkakörülményei beazonosíthatóak. Kvalitatív és kvantitatív kutatásom eredményei alapján másik hipotézisem, miszerint az anyagi juttatásokon kívül más, fontosabb tényezők is szerepet játszanak a munkavállalói elégedettségben nem nyert igazolást. Az Z és az Y generáció számára kiemelkedő jelentőséggel bír a kvantitatív kutatás alapján, hogy megfelelő juttatási csomagban részesüljenek. A kvalitatív kutatásom eredményei is alátámasztják, hogy a munkavállalók jellemzően nem váltanak munkahelyet abban az esetben, ha a munkáltató által kínált bér nem felel meg az elvárásaiknak.
Magyar cím
A termelő és gyártó vállalatoknál szellemi munkakörökben foglalkoztatottak motivációjának vizsgálata
Angol cím
Research for white collars employees’ working ambitions at the producer and manufecter companies
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFOL-23/04
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Adél Mária Kovács |
Dátum: | 29 Jún 2023 11:30 |
Utolsó módosítás: | 06 Szep 2023 08:03 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10828 |
Actions (login required)
Tétel nézet |