Gritzné Pápai, Eszter (2023) Bölcsődei szakmai szabályozók és megvalósulásuk vizsgálata. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Bölcsődei-szakmai-szabályozók-és-megvalósulásuk-vizsgálata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (892kB) |
Absztrakt (kivonat)
Diplomamunkámban a bölcsődei szakmai szabályozókat, s azok gyakorlatban történő megvalósulását vizsgálom, a különböző kisgyermeknevelő képzések kontextusában. A vizsgálat során először a bölcsődék rövid történetét tekintem át, fókuszban a szakmai módszertani szervezetek alakulásával a kezdetektől napjainkig, valamint a bölcsődék működésének jogi hátterét. Fontos a bölcsődei tartalmi és szakmai szabályozók értelmezése is a kutatás szempontjából, így ismertetem azokat a szakmai módszertani leveleket és útmutatókat, melyek meghatározóak a bölcsődei ellátásban. A bölcsődés korú gyermekek életkori sajátosságait is bemutatom, s a kutatás szempontjából lényeges változásokat a szakemberképzésben. Vizsgálatomban arra keresem a választ, hogy a megfelelő szakmai szabályozók – és a minimumkövetelményeket leíró standard - ismeretében miért nem lehetséges a nevelési-gondozási feladatok egységes megvalósulása a bölcsődékben? Kutatásomat egy intézményhálózathoz tartozó több bölcsőde kisgyermeknevelői körében végzem, a szóbeli és írásbeli kikérdezés kvalitatív módszereivel. Interjúk során azt vizsgálom, hogy „mit tudunk, és mit teszünk”, vagyis a különböző képzéstípusokban az elméleti képzés anyagának gyakorlati megvalósulása közötti viszonyt, míg kérdőív segítségével fókuszáltan mérem fel az egyes tevékenységterületekhez kapcsolódó szabályozók ismeretét. A vizsgálat eredményei alátámasztják feltételezéseimet, miszerint a szakmai módszertani szervezetek és szakmai képzések változásaival párhuzamosan alakult ki a szakmódszertan alkalmazásában a jelenlegi bölcsődei ellátásban tapasztalható megosztottság, sokszínűség.
Magyar cím
Bölcsődei szakmai szabályozók és megvalósulásuk vizsgálata
Angol cím
Examination of nursery professional regulators and their implementation
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Gritzné Pápai |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:13 |
Utolsó módosítás: | 11 Szep 2023 12:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10813 |
Actions (login required)
Tétel nézet |