Egy étterem szerepének vizsgálata a szakképzés tükrében

Horváth, Csaba (2023) Egy étterem szerepének vizsgálata a szakképzés tükrében. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFOL-23_10.pdf] PDF
KFOL-23_10.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (944kB)

Absztrakt (kivonat)

Minden turizmus és vendéglátás területén tevékenykedő vállalkozás, gazdálkodó szerve-zet számára kiemelten fontos a magasan képzett munkaerő megtalálása a megfelelő mi-nőségi szolgáltatások biztosításához. A dolgozat napjaink egyik aktuális kérdését, a szakképzés hatékonyságát tekinti át a turizmus-vendéglátás oldaláról történő megközelítéssel. Alapvető összefüggések felvá-zolásán keresztül mutatja be a dolgozat a kompetencia alapú képzés szerepét, és a fel-nőttképzési módszerek megjelenését a szakképzésben. Alapvető cél a gyakorlatias meg-közelítésen alapult, ahol a már megszerzett elméleti és gyakorlati munkatapasztalataimra építve, a szakmai gyakorlat során szerzett új impulzusokat, benyomásokat, érzéseket pá-rosítottam össze a kutatásaim során megismert és kielemzett ismeretekkel a különböző generációk sajátosságainak figyelembevételével. A kutatásom célja, olyan információk összegyűjtése volt, amely révén alapos ismeretekhez jutok a megfogalmazott célok, cél-kitűzések figyelembevételével felállított hipotézisek vizsgálatához. A hipotéziseim a vendéglátó szakképzés gyakorlati hatékonyságának emelésére, a kompetencia alapú kép-zés jelentőégére, a gyakorlati oktató helyek céljainak vizsgálatára és az elméleti ismere-tek gyakorlatban történő érvényesítésének hatékonyságára irányultak. A kutatási mód-szer meghatározásában, kiválasztásában a fókuszt a szakmai tapasztalatokra épülő empi-rikus vizsgálatra helyeztem, hiszen a vendéglátás és az oktatás terültén szerzett többéves szakmai tapasztalataim, a szakmai gyakorlaton szerzett új ismeretek megfelelő alapot biztosítottak számomra. A kutatási tervem a primer adatok vizsgálatára irányult, ezen belül is a kvalitatív módszert helyeztem előtérbe, hiszen a célomat az összetettebb, mé-lyebb összefüggések megfigyelése, megértése képezte, ahol már kisebb mintavétel segít-ségével is specifikus helyzeteket, folyamatokat, logikai következményeket is áttekinthe-tünk, feldolgozhatunk. A saját tapasztalatok kiszélesítéséhez a mélyinterjút választottam, melynek előnye, hogy az interjú alany a bizalmi viszony kialakításán keresztül megisme-ri a kutatás miértjeit, és ezzel könnyebben azonosul a tárgyhoz tartozó, lényeges, megha-tározó tartalmakkal, és sajátos élményeken, érzéseken, attitűdökön keresztül adja át a gondolatait a témával kapcsolatban. Következtetésképpen megállapítható, hogy a tanulás, és a tanítás hatékonyságát meghatározza az ismeretátadás módja, a tanulók előképzettsége, a tudás iránti vágy és a bevonódás képessége. Összeségében kijelenthető, hogy a kompetenciaalapú képzésben sok lehetőség rejlik, azonban a munkafolyamatokban résztvevő gyakornokok, mentorok személyisége és gondolkodásmódja határozza meg a megvalósulás hatékonyságát.

Magyar cím

Egy étterem szerepének vizsgálata a szakképzés tükrében

Angol cím

Examining the role of a restaurant in the light of vocational training

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet

Szak

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth, Kornélia Zsanett
PhD
Bazsóné dr. Bertalan, dr. Laura
adjunktus

Helyi kari azonosító

R6CNJR

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Csaba Horváth
Dátum: 12 Szep 2023 08:18
Utolsó módosítás: 12 Szep 2023 08:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10780

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet