Schaul, Katalin (2023) Attitüde der frühen Zweitsprachförderung unter Ungar/innen und Österreicher/innen im 21. Jahrhundert. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Katalin Schaul-Attitüde der frühen Zweitsprachförderung unter Ungarn_innen und Österreicher_innen .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A 21. században a másodnyelv tudása elengedhetetlen. A korai másodnyelv-fejlesztésének megkezdése már gyermekkorban javasolt. A másodnyelv-elsajátítás során az anyanyelv, vagyis az elsődleges nyelv szerepe meghatározó. A nyelvelsajátítási elméletek erre a kérdéskörre mint fényt vetnek. A folyamatot befolyásolja a pedagógus személyisége, viselkedése is. A másodnyelvhez való pozitív vagy negatív viszony kialakulása nagyban függ a pedagógus nevelő-oktató, személyiségfejlesztó munkájától. Hazánkban a korai másodnyelv-elsajátítás és fejlesztés egyre inkább elterjedt. Ezzel szemben Ausztriában eltérőek a nézetek a témával kapcsolatosan. Kutatásomban a két ország ezen témához való hozzáállását vizsgáltam.
Magyar cím
A korai másodnyelv-fejlesztéshez való hozzáállás magyarok és osztrákok között a 21. században
Angol cím
Attitudes of early second language development among Hungarians and Austrians in the 21st century
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Katalin Schaul |
Dátum: | 01 Aug 2023 10:17 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 11:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10771 |
Actions (login required)
Tétel nézet |