Varga, Flóra (2023) Fogyasztási szokások a Z generáció körében a vendéglátóegységek tükrében. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-23_11.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témáját tekintve a vendéglátás és fogyasztói magatartás témaköreit fogja át, vizsgálva a célcsoport vásárlási szokásait. Azért ezt a témát választottam, mert megragadta a figyelmemet, és én magam is érdeklődve fogtam hozzá a szakirodalom kutatásának, hogy megtudjam milyen befolyásoló tényezők állnak a fogyasztók döntései mögött. Valamint arra is kíváncsi voltam, hogy milyen pozitív tényezők befolyásolják leginkább, ha a vendégek visszatérnek többször egy vendéglátóhelyre. A dolgozatom célja, hogy megismerjem a Z generáció étteremlátogatási szokásait, hogy mi alapján választanak ki étkezésre egy vendéglátóhelyet, és mely szempontok bizonyulnak döntő tényezőnek az ismételt látogatáshoz. Előszőr az elméleti hátteret vizsgáltam meg, majd kérdőíves kutatást végeztem a közösségi média felületeken keresztül a Z generáció tagjainak a bevonásával, mert ezeken a felületeken vannak jelen a legnagyobb számban. Azért esett a választásom erre a módszerre, mert így nagyobb mennyiségű kitöltés érhető el, amik alapján könnyebb következtetéseket levonni. A kutatást három szakaszra bontottam, melynek során a generáció tagjainak először általános vonatkozású kérdésekre, a második részben a gyorséttermi fogyasztásaikat érintő és befolyásoló kérdéskörre kellett válaszolniuk, végül a harmadik szakaszban a hagyományos étteremben történő fogyasztásaikra, és annak gyakoriságával foglalkozó kérdésekkel találkozhattak. A kérdőívekből összesen 194 releváns és a kutatás szempontjából felhasználható kitöltés érkezett be. A vizsgálat során fény derült arra, hogy a generáció elsősorban a gyorséttermeket részesítik előnyben, melynek oka a legtöbb esetben a kiszolgálás gyorsaságában rejlik. A válaszok alapján azok, akik gyakrabban járnak vendéglátóhelyekre előre tájékozódnak az éttermekben elérhető kínálatról és kedvezményekről, különösen a gyorséttermek esetében. Az ismerősök által ajánlott éttermeket nagyobb valószínűség szerint részesítik előnyben, mert a közös ízlés és preferenciák miatt magasabb esély van arra, hogy megfelel a vendéglátóhely az elvárásoknak. A válaszok alapján megállapítható, hogy az ételek magas minőségének, az árnak és a kínlatban szereplő széles választék hatására térnek vissza egy étterembe a legnagyobb valószínűséggel.
Magyar cím
Fogyasztási szokások a Z generáció körében a vendéglátóegységek tükrében
Angol cím
Consumption habits about generation Z in the light of catering units
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet
Szak
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-23/11
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Flóra Varga |
Dátum: | 12 Szep 2023 08:18 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 08:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10722 |
Actions (login required)
Tétel nézet |