Karácsony, László (2015) A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-15_63.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (4MB) |
Absztrakt (kivonat)
A Nemzeti Dohányboltok megjelenését övező média viszhang még azok érdeklődését is felkeltette, akik a nemdohányzók táborát erősítette. Célom a tanulmányaim alatt elsajátított tudás segítségével az említett esemény hatásának megvizsgálása a dohányfogyasztási szokásokra vonatkozóan. Szekunder kutatásom alatt kitértem a törvénymódosítás politikai hattárére, melynek nem csak gazdasági, hanem egészségügyi céljai is voltak. A dohányfogyasztás visszaszorításának fontos lépésévé vált mely, nem csak a felnőtt dohányfogyasztókat ösztönzi a dohányfogyasztás mérséklésére, hanem a 18. életévét be nem töltött fiatalkorúakat is. Szekunder kutatásom alapján elmondható, hogy a Nemzeti Dohányboltok nyújtotta korlátozások hatékonysága kimutatható a kiskorúak dohányfogyasztásáról szóló 2013 utáni kutatásokban. Primer kutatást végeztem a kérdőíves lekérdezéssel, valamint annak érdekében, hogy a begyűjtött eredményeket teljes körűen megértsem, mélyinterjúkat is végeztem. Ezeket a kutatási eredményeket kielemezve kimutatható a dohányfogyasztók negatív attitűdje a Nemzeti Dohányboltokkal szemben, melyet az akkori dohányárusító helyek számának drasztikus csökkentése is kiváltott. Szakdolgozatom által kimutatom a vásárlási és ezzel egyidejű fogyasztói szokásaiknak változását is, melyek az árérzékenységre vezethető vissza. A magas árak nem vezetnek első sorban leszokáshoz, inkább a dohánytermék típúsának változtatására. A szakdolgozatom céljaként kitűzött feladatok bemutatásával és a hipotézisem bizonyításával elmondható, hogy a Nemzeti Dohányboltok megjelenése és az ezzel egy idejű dohánytermékek árszintemelkedése magatartás változásokat idézett elő a dohányfogyasztókban.
Magyar cím
A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra
Angol cím
Effects of appearance of "Nemzeti Dohánybolt" (National Tobacco) in habits of tobacco consumers
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-15/63
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | László Karácsony |
Dátum: | 25 Nov 2015 14:09 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1004 |
Actions (login required)
Tétel nézet |