Pedagógiai érzékenyítés a coaching módszereivel

Finta, Kinga (2022) Pedagógiai érzékenyítés a coaching módszereivel. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_fintakinga_sjka05.pdf] PDF
Szakdolgozat_fintakinga_sjka05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Azokat a coachingban használatos módszereket és eszközöket kutattam, amelyeket integrálni lehetne a pedagógiába, hogy a tanár-diák kapcsolat és a tanulás-tanítási folyamat hatékonyabb és eredményesebb legyen. A kutatómunkám során először ismertettem a pedagógusok helyzetét a 21. században, majd a coaching fogalmaival, eszközeivel, a coach kompetenciáival, metódusaival foglalkoztam. Külön említést tettem két pszichológusról, akik megalapozták a holisztikus személyközpontú megközelítéseket a pedagógiában. Ezt követően három megoldásközpontú coaching módszert mutattam be: a Brief coachingot, a WOWW metódust és a Kids's skillst. Végül feltérképeztem Győr-Moson-Sopron-, Zala-, és Vas megye általános iskolái pedagógusainak ismereteit a coaching témakörében. Szűkebben azt vizsgáltam, hogy mennyire ismerik az újabb módszereket, eszközöket, amelyeket a tanulás-tanítás folyamat eredményessége érdekében használhatnának.

Magyar cím

Pedagógiai érzékenyítés a coaching módszereivel

Angol cím

Sensitizing teachers towards coaching methods

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Szociálpedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár, Katalin
egyetemi docens PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Kinga Finta
Dátum: 31 Máj 2023 07:56
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 11:37
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9607

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet