Finta, Kinga (2022) Pedagógiai érzékenyítés a coaching módszereivel. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_fintakinga_sjka05.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Azokat a coachingban használatos módszereket és eszközöket kutattam, amelyeket integrálni lehetne a pedagógiába, hogy a tanár-diák kapcsolat és a tanulás-tanítási folyamat hatékonyabb és eredményesebb legyen. A kutatómunkám során először ismertettem a pedagógusok helyzetét a 21. században, majd a coaching fogalmaival, eszközeivel, a coach kompetenciáival, metódusaival foglalkoztam. Külön említést tettem két pszichológusról, akik megalapozták a holisztikus személyközpontú megközelítéseket a pedagógiában. Ezt követően három megoldásközpontú coaching módszert mutattam be: a Brief coachingot, a WOWW metódust és a Kids's skillst. Végül feltérképeztem Győr-Moson-Sopron-, Zala-, és Vas megye általános iskolái pedagógusainak ismereteit a coaching témakörében. Szűkebben azt vizsgáltam, hogy mennyire ismerik az újabb módszereket, eszközöket, amelyeket a tanulás-tanítás folyamat eredményessége érdekében használhatnának.
Magyar cím
Pedagógiai érzékenyítés a coaching módszereivel
Angol cím
Sensitizing teachers towards coaching methods
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Kinga Finta |
Dátum: | 31 Máj 2023 07:56 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 11:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9607 |
Actions (login required)
Tétel nézet |