Horváth, Zsófia (2021) Kisiskolás korú migráns gyermekek integrációja Németországban – eredmények és kihívások a kétezres években. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_HorváthZsófia_EHIYBG.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban azt kutatom, hogy mennyiben segíti az oktatás, mint integrációs szakpolitika a migráns gyermekek beilleszkedését és a társadalom egyenlő tagjává válását Németországban, milyen eredményeket értek el e téren, és hol vannak még fejlesztendő területek. Az elmúlt 20 év fejleményeire és az alsó tagozatos korosztályra fókuszálok. Célom a legfrissebb tudományos kutatási eredmények alapján és a szociális szakma elveinek megfelelően a problémakört elemezni és a lehetséges megoldásokat feltárni és kiértékelni. Ehhez a MIPEX-et használom vezérfonalként. Az alapvető kutatási módszerem a leíró statisztikai adatgyűjtés és az elérhető szakirodalom elemzése, melyet szakértőkkel folytatott mélyinterjúkkal egészítettem ki, valamint saját megélt és szakmai tapasztalataimmal összevetettem. Kutatásom eredményeként elmondhatom, hogy egyértelműen tapasztalható javulás, a német társadalom ma nyitottabb és befogadóbb, mint valaha, a bevándorlók integrációja sikeresebb, mint korábban, de még mindig sok a tennivaló ahhoz, hogy a migránsok egyenlő esélyekkel rendelkezve, a német társadalom egyenértékű tagjaivá váljanak.
Magyar cím
Kisiskolás korú migráns gyermekek integrációja Németországban – eredmények és kihívások a kétezres években
Angol cím
Integration of primary school age migrant children in Germany – achievements and challenges after 2000
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsófia Horváth |
Dátum: | 24 Okt 2022 13:07 |
Utolsó módosítás: | 21 Szep 2023 08:02 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8334 |
Actions (login required)
Tétel nézet |