Online marketing és marketingkutatás

Schőberl , Zsófia (2021) Online marketing és marketingkutatás. Other, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-21_27.pdf] PDF
KFON-21_27.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Záródolgozatom témájaként az online marketinget és marketingkutatást választottam. Ahhoz, hogy ezen területekre mélyebb betekintést nyerjek az EFFIX marketing Kft.-t választottam. A bevezetésben megfogalmazásra került a dolgozat feltételezése. Ami azt foglalta magába, hogy az idősebb generációk inkább a Facebook-ot, míg a fiatalabbak inkább az instagram-ot veszik igénybe. A dolgozatom további részében bemutatásra került az online marketing fogalma feladata és a célja. Ezután ismertettem az online marketing legfontosabb eszközeit. Ide tartozott többek között a közösségi média is. Ezután bemutatásra került az is, hogy a konverzió mérésére milyen módon kerülhet sor. A továbbiakban szakirodalmi szempontból közelítettem meg azon szempontokat melyeket a primer kutatásom során is használni tudtam. Ezek között említendő a közösségi média funkciója, ezen felületek definíciója a vállalatok szemszögéből, valamint az is ide tartozik, hogy a különböző generációk körében milyen szerepe van a digitalizáció, illetve a közösségi média megjelenésének. Leírásra került az is, hogy milyen szerepe van a közösségi médiának, mint újonnan megjelent marketingkommunikációs eszköz. A szakirodalmi elemzésbe tartozott még a legnépszerűbb közösségi média felületek bemutatása a fiatal generációk körében. Ezután következett primer kutatásom lebonyolítása és kiértékelése. A saját kutatásomat mélyinterjú segítségével készítettem el, melynek témája a közösségi média hatása a különböző generációkra. A vizsgálatot 3 generáció körében került lebonyolításra. Ezek a generáció az X, Y, és Z volt. Mind a 3 generáció esetében 8 ember került megkérdezésre. A kérdések szempontjai több területet is érintettek. Többek között fontos szerepet töltött be a kutatás során az, hogy mely generáció mely közösségi média felületeket használják a leggyakrabban és azt milyen célokra. A kutatás tárgya volt még az is, hogy mik az előnyei a közösségi médiában való jelenlétnek, mind vállalatok, mind magánszemélyek esetében. Valamint vizsgálati szempont volt még a közösségi média emberi kapcsolatokra gyakorolt hatása is, illetve az is, hogy milyen szerepet töltenek be ezek a felületek a vásárlásban, tehát mely generáció milyen gyakran veszi igénybe ezen felületeket a vásárlásai során és milyen gyakran vásárol, illetve milyen fajta cikkeket. Utolsó szempontként pedig azt vizsgáltam, hogy milyen hatást gyakorolnak a különböző generációkra a közösségi médiában alkotott vélemények egy általa fontosnak vélt dologgal kapcsolatban. Végezetül pedig megfogalmaztam a következtetéseimet ami nem más, mint az, hogy minden generációban manapság jelen van a közösségi média, de a legelterjedtebb a legfiatalabbak, azaz a Z generáció körében. Megfogalmaztam még azt is, hogy a közösségi média fontossága nem minden generáció függő, hanem a személyiség is nagy mértékben közrejátszik.

Hungarian Title

Online marketing és marketingkutatás

English Title

Online marketing and marketing research

Institution

University of Sopron

Faculty

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Specialization

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens

Local id

KFON-21/27

Item Type: Záródolgozat - Final Essay
Depositing User: Zsófia Schőberl
Date Deposited: 18 Jun 2021 09:15
Last Modified: 13 Sep 2023 09:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8031

Actions (login required)

View Item View Item