Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken Beilleszkedési-, tanulási-és magatartási nehézségek az óvodapedagógus szemével

Sterkovitz, Izabella (2021) Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken Beilleszkedési-, tanulási-és magatartási nehézségek az óvodapedagógus szemével. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Sterkovitz Izabella-Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken-Szakdolgozat.pdf] PDF
Sterkovitz Izabella-Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (721kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom legfőbb célja, hogy betekintést nyerjünk az eltérő fejlődésű gyermekek világába, hiszen sajnos napjainkban egyre több különleges bánásmódot igénylő gyermeket diagnosztizálnak.Úgy gondolom, hogy minden óvodapedagógus számára nagy kihívást jelent, ha ilyen gyermek kerül a csoportjába, éppen ezért tartom fontosnak, hogy minden óvodapedagógus a megfelelő szakmai felkészültséggel és elfogadással fogadja az ilyen gyerekeket. Dolgozatom első felében a BTMN-es gyermekek tüneteinek felismerésén, kezelésén és integrációján van a hangsúly, továbbá a családban, társadalomban való helyükről.Kutatásom fő célja, hogy feltárjam a beilleszkedési-, tanulási- és magatartási nehézségek (BTMN) környezeti hatásait az állapot kialakulására az óvodapedagógusok véleménye alapján és, hogy választ kapjak arra, hogy körülbelül 10 évvel ezelőtt miért volt kevesebb BTMN-es gyermek az óvodákban. Kutatásomban az induktív összefüggés feltáró módszert alkalmaztam. Ezen belül is az írásbeli kikérdezés módszerét és interjút választottam. Az írásbeli kikérdezés módszereként a kérdőíves felmérést választottam, hogy begyűjtsem a lényeges adatokat és ezek összegzésével alátámasszam hipotéziseimet. A kérdőívben szerepelnek nyílt és zárt kérdések így kvantitatív és kvalitatív információkat is nyertem. Az interjút 2 pedagógussal végeztem el hipotéziseim igazolása érdekében.

Magyar cím

Az eltérő fejlődés sajátosságainak felismerése, kezelése óvodai és más pedagógiai színtereken Beilleszkedési-, tanulási-és magatartási nehézségek az óvodapedagógus szemével

Angol cím

The identification and treatment of divergently developed children in the kindergarten and other pedagogical stages Difficulties in integration, learning and behavior in the perspective of the nursery teacher

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens Phd.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Izabella Sterkovitz
Dátum: 02 Nov 2021 14:07
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:52
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7667

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet