Mórocz, Adrienn (2021) Az óvodapedagógus személyisége, felnőtt-gyermek kapcsolata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Mórocz Adrienn- A óvodapedagógus személyisége, felnőtt-gyermek kapcsolata-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az óvodai élet a gyermek szocializációjában kulcsfontosságú, itt tanulja meg a társas érintkezés szabályait. Kijelenthetjük, hogy az óvodapedagógus személye fontosabb, mint az óvoda. A kutatás alapja az óvodapedagógusok személyiségének megismerése és annak hatása a gyermek személyiségfejlődésére. Kérdőívek segítségével tártam fel az empátiás készséget, a kiégés állapotát és a kontrollhelyet. Meghatároztam a jó pedagógus személyiségének jellemzőit, társadalmi szerepelvárásokat, a pedagógusszerepek hatásait a gyermekek érzelmi, értelmi és szellemi fejlődését. Hipotéziseim beigazolódtak, az óvodapedagógus személye rendkívül meghatározó a személyiségfejlődésben. A kiégésre vonatkozó kérdések konklúziója, hogy a hivatás nem könnyű, de a kitöltők többsége elköteleződésből választotta a pályát. A szülők válaszai azt támasztották alá, hogy az óvoda, mint első közösségi színtér segíti a családtól való elszakadást, a társadalmi szocializációt. A gyermekek eredményes személyiségfejlesztése a családdal együttműködve, hasonló elvek alkalmazásával érhető el.
Magyar cím
A óvodapedagógus személyisége, felnőtt-gyermek kapcsolata
Angol cím
Personality of the kindergardenteacher, relationship between adult and child
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Adrienn Mórocz |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:05 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 10:32 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7566 |
Actions (login required)
Tétel nézet |