Kurucz, Csilla Boglárka (2021) A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Kurucz Csilla Boglárka-A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (819kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban azt tűztem ki célul, hogy megvizsgálom a tanulói portfólió alkalmazásának előnyeit és lehetőségeit a hazai oktatási gyakorlatban. A szakképzésben dolgozó oktatóként a téma iránt az keltette fel érdeklődésemet, hogy 2020-tól számos szakképesítés esetében a portfólió kötelező eleme lett a kimeneti követelményeknek, ezért meg kívántam vizsgálni, hogy a portfóliómódszer miként illeszthető a hagyományos tanítási-tanulási folyamatba. A dolgozat szakirodalmi áttekintése bemutatja a tanulásról alkotott elképzelések változását, a legmodernebb konstruktivista tanulásfelfogás és az ezen alapuló konstruktivista pedagógia alapjait, majd az ellenőrzés, értékelés helyét, szerepét, formáit, fontosságát a tanulási-tanítási folyamatban, a formatív értékelés jelentőségét, lehetséges módszereit, külön kitérve a tanulói portfólió alkalmazásának előnyeire és hátrányaira, formáira, készítésének folyamatára. Szekunder kutatás alapján bemutatja a formális értékelés és a portfólió alkalmazását a hazai oktatási gyakorlatban. A kutatási részben saját primer, kérdőíves kutatásom módszerét és eredményeit mutatom be: a megkérdezett pedagógusok alkalmazzák-e a portfóliót, mint értékelési eszközt, s ha nem, akkor miben látják az akadályokat? A dolgozat egy lehetséges jó gyakorlat bemutatásával zárul: miként lehet beilleszteni a mai oktatási gyakorlatba a portfólió-módszert a vendéglátás-turisztika ágazati alapoktatás területén.
Magyar cím
A tanulói portfólió alkalmazásának előnyei és lehetőségei a hazai oktatási gyakorlatban
Angol cím
Advantantages and possibilities of using student portfolios in the national educational routine
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Csilla Boglárka Kurucz |
Dátum: | 22 Jún 2021 10:06 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:47 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7558 |
Actions (login required)
Tétel nézet |