Lascsik, Tímea (2021) A gyerekjóga érzelmi intelligenciát fejlesztő hatása és szerepe az óvodákban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Magyar szakdolgozat-Lascsik Tímea-G5S-NOP-levelező-AAFWZ4.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témáját képezte az érzelmi intelligencia, amelyen belül a gyerekjóga, mint EQ-t fejlesztő hatású, komplex mozgásforma jelenik meg az óvodákban. A téma közel állt hozzám, mert az érzelmi intelligenciát fontosnak találom megalapozni már kisgyermekkorban, a gyerekek későbbi boldogulását elősegítve, amit a gyermekjóga nagy mértékben támogat egy mindennapos játékba ágyazott mozgásforma során az óvodai tevékenységekbe beépülve. Számos szakirodalom alátámasztja a fentieket. Kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy az óvodapedagógusok és szülők mennyire ismerik, támogatnák az óvodai gyerekjóga megjelenését az óvodai csoportokban, illetve esetlegesen egy helyi programba vagy az ONAP-ba való bekerülését. Kérdőív segítségével kerestem a válaszokat a hipotéziseimre. Hivatásom alatt szeretném mélyebben elsajátítani a mozgás fejlesztő hatásait egy képzés elvégzése segítségével.
Magyar cím
A gyerekjóga érzelmi intelligenciát fejlesztő hatása és szerepe az óvodákban
Angol cím
The impact and role of child yoga in developing emotional intelligence in kindergarten
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tímea Lascsik |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:01 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 10:32 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7443 |
Actions (login required)
Tétel nézet |