Pap, Edit (2021) A gyermekkori személyiség megismerése a mese eszközeivel A kisgyermeknevelők és a mese kapcsolata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat Pap Edit.docx.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (381kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom során szerettem volna a mese témakőrében kutatást végezni. Az elméleti ismereteket minél pontosabban igyekeztem ismertetni a dolgozat során. Kitértem az első vonalon a gyermekek fejlődésére, hogyan alakulnak ki az érzelmeik. Igyekeztem minden időszaknak a méhen belüli fejlődéstől kezdve leírni a legfontosabb állomásait. Fontos, hogy a születés előtti szakaszban lévő történések is nagyban befolyásolják a születés utáni életet. Ezen tényezők mellett a mesével kapcsolatos ismereteket is fontosnak tartottam. Több szempontból is lejegyeztem az ezzel kapcsolatos információkat. Kitértem a legfontosabb gyermekkori konfliktusokra, amiken való átkelésen segít a mese a gyermeknek. Az örömelv és a valóság elv közötti különbség megismerése ugyan olyan fontos, mint az ödipális konfliktusok megértése. A gyermekben millió folyamat játszódik le, és mindig tudni kell a szülőnek és a kisgyermek nevelőnek erre, hogyan is kell reagálni. Tudni kell melyek azok a mesék, amik a legkisebb korosztály számára alkalmasak, amik segítenek nekik eligazodni az élet nehézségei között. A kutatásom során a kisgyermeknevelők szempontjából szerettem volna vizsgálódni. A kérdőívem során olyan kérdéseket igyekeztem feltenni, amivel képet kapok arról, hogyan állnak a mesék világához. A kitöltések által komplex képet kaphattam arról, hogy hogyan működik a kisgyermeknevelők a gyerekek és a mese együttesen. Megtudhattam mit gondolnak a mese erejéről a kisgyermeknevelők, melyek a gyermekek kedvenc meséi. Ezek mellett, hogy mekkora készlettel rendelkeznek a bölcsődék, és mennyire befolyásolja a kapcsolatot egy-egy mesélési alkalom. A szemléltetés világában is szerettem volna eligazítást kapni.
Magyar cím
A gyermekkori személyiség megismerése a mese eszközeivel A kisgyermeknevelők és a mese kapcsolata
Angol cím
The recognition of childhood personality through tales The tie between infant educators and tales
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Edit Pap |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:01 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7438 |
Actions (login required)
Tétel nézet |