Török, Fanni (2021) Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Török Fanni (TLKIZJ) - Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájaként az iskolába lépés, a szociális képesség és az érzelmi intelligencia kérdésköreit tártam fel. Az intézményben eltöltött éveim során figyeltem fel arra, hogy a gyermekek az iskolába lépés időszakában nem csak az értelmi, fizikális problémák végett lesznek iskola éretlenek, sokkal inkább a szociális képességek, illetve a pszichés készségei alapján tűnnek éretlennek az iskolába lépéshez. Ezért a kutatásomat ebben a témakörben végeztem. A képességfelmérő vizsgálat és az arra alapuló fejlesztési tevékenység folyamata az óvodában volt a kiindulási pontom. Ezen belül foglalkoztam az óvoda és az iskola átmenetének problémáival is. Ennek érdekében, hogy ez minél zökkenőmentesebb legyen, folyamatosan tudatosítjuk és készítjük fel a gyermekeket arra, hogy hamarosan kezdődik az iskolai oktatás.Az óvodai mindennapokban kiemelt helyen van a gyermekek szociális viselkedése, illetve az érzelmi intelligencia. Ezért ezt a két kiemelt képességet is részleteztem szakirodalmi alátámasztással, hiszen a kutatásom szempontjából elengedhetetlen volt. Beigazolódott, hogy a mai generáció számára nagyobb hangsúlyt kell fektetni a szociális készségek és az érzelmi intelligencia fejlesztésére. Az óvodai évek során sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni ezeknek a területeknek a fejlesztésére a napi tevékenységek során. A gyermekek az óvodai lét során, napi szinten találkoznak a játék során olyan fejlesztő technikákkal, módszerekkel, feladatokkal, amik ezeket a területeket fejlesztik, segítik.Fontosnak tartottam, hogy ezt a témát dolgozzam fel, hiszen az óvodában egyre több olyan gyermek van, akiknek szükségük van arra, hogy ezeket a területeket segítsük.
Magyar cím
Iskolába lépés, szociális éretlenség és az érzelmi intelligencia összefüggései
Angol cím
Relationships between school entry, social immaturity, and emotional intelligence
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Fanni Török |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:01 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7433 |
Actions (login required)
Tétel nézet |