Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül

Grieszler, Zita (2021) Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Grieszler Zita - Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül - szakdolgozat.pdf.pdf] PDF
Grieszler Zita - Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül - szakdolgozat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (358kB)

Absztrakt (kivonat)

A Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskola óvodapedagógusaként immár 11. éve tapasztalom, hogy a szülők családok, hogyan élik meg az óvodáskor végét, a szabad iskolaválasztás lehetőségét. Sok kérdés merül fel a szülőkben, a kollégákban, gyakori a bizonytalanság. Természetes, hogy a szülőkben akár aggodalmat, féltő izgalmat, várakozást is ébreszt, és természetesen bizonytalanságot is. Egyre gyakoribbak a nyelvi és kommunikációs zavarok, lemaradások a megkésett beszédfejlődés, fóbiák, kitolódik a szobatisztaság elérésének időszaka. Az iskolában gyakori a motiváció hiánya, gyakoriak a részképesség gyengeségek, mely gyakran teljesítménydeficithez vezet, illetve gyakoriak a magatartási és viselkedésproblémák is. Minden kisgyermekes család életében eljön az a várva várt időszak, amikor a gyermek kilép az óvoda óvó-védő öleléséből és elindul az iskolába. Sok családban nem megy ez a folyamat zökkenőmentesen. Ezért a gyermek komplex fejlődésének segítése, az elmaradások felismerése és megfelelő segítség biztosítása a legfontosabb. Szakmai módszertani tudásomra alapozva próbáltam kollégáimmal felépíteni az iskolai előkészítő programunkat, a prevencióra fektetve a hangsúlyt, már az óvodában elkezdtük a gyerekek egyéni és kiscsoportos prevenciós fejlesztését, hiszen fontos, hogy iskolaérett gyermeket engedjük tovább az iskolába. Az iskolaérett gyermek tudja majd a mindennapi feladatokat, akadályokat megfelelően teljesíteni. Kiemelten kezeljük intézményen belül az óvoda-iskola átmenet segítését, építését ezzel is megkönnyítve a gyermekeknek és a családok számára a váltást.

Magyar cím

Óvoda-iskola átmenet tervezése és megvalósítása intézményen belül

Angol cím

Planning and implementing of the kindergaten-school transition in our institution

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zita Grieszler
Dátum: 22 Jún 2021 09:50
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:58
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7432

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet