Böröczki, Eszter (2020) A hazai nyelvoktatás kettőssége: az idegennyelvi kommunikáció elsődleges szerepe a vizsgakövetelmények figyelembe vétele mellett. Other, Benedek Elek Faculty of Pedagogy.
PDF
Böröczki_Eszter_A_hazai_nyelvoktatás_kettőssége_az_idegennyelvi_kommunikáció_elsődleges_szerepe_a_vizsgakövetelmények_figyelembe_vétele_mellett_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Szakdolgozatomban egy olyan aktuális témáról írok, ami szorosan kötődik a pedagógusi munkámhoz. A kommunikáció szerepe a nyelvtanításban az anyanyelvi kommunikációs készséggel is összefüggésben van, ezért több tényező vizsgálatát is szükségesnek éreztem. Az oktatás terén bekövetkező változások fokozottan figyelembe veszik a motiváció, a kreativitás, a differenciálás fontosságát. Mivel a nyelvhasználat és az agyműködés összefüggése biológusok fontos kutatási területe, szükségesnek éreztem e témakörben is felhasználni szakirodalmat. Nyelvtanítás esetében ugyan hangsúlyos szerepet kap a kommunikációs készség fejlesztése, azonban a diákok számára ezenkívül a nyelvvizsgára vagy érettségire készülés is ösztönzőleg hat. A nyelvtanár felelőssége megtalálni azt az egyensúlyt, ami egyrészt elvezeti a tanulókat a sikeres vizsgáig, másrészt viszont magabiztos idegennyelv-használókká teszi őket. Kérdőív kitöltésével segített hozzá 24 kollégám ahhoz, hogy matematikai elemzőmódszer segítségével képet kapjak arról, mi jellemzi a hazai idegennyelv-oktatást. A hipotézisemnek megfelelően elsődleges szempont az idegennyelvi kommunikáció elsajátíttatása a vizsgakövetelmények szem előtt tartásával, és mindehhez kreatív, innovatív módszerek alkalmazása jellemzi a felmérés szerint a magyarországi idegennyelv-tanítást.
Hungarian Title
A hazai nyelvoktatás kettőssége: az idegennyelvi kommunikáció elsődleges szerepe a vizsgakövetelmények figyelembe vétele mellett
English Title
Duality of language teaching in Hungary: the primary role of communication in a foreign language with consideration of examination requirements
Institution
University of Sopron
Faculty
Benedek Elek Faculty of Pedagogy
Institute/Establishment/Department
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Specialization
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Eszter Böröczki |
Date Deposited: | 29 Aug 2020 08:31 |
Last Modified: | 21 Feb 2023 14:41 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7104 |
Actions (login required)
View Item |