Frigyné Kiss, Éva (2020) Óvodából iskolába - Az átmenet problémáinak vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
FRIGYNÉ KISS ÉVA. Óvodából iskolába-Az átmenet problémáinak vizsgálata.szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (606kB) |
Abstract
Pedagógiai munkám során mindig is foglalkoztatott az óvoda iskola átmenet kérdése. Dolgozatommal az volt a célom, hogy az átmenetben érintettek (szülők, pedagógusok, szakemberek) átfogó képet kaphassanak a gyakorlatban felmerülő problémákról. Kutatásomban olyan szülőket kérdeztem meg, akik ebben a témakörben érintettek voltak. Szakdolgozatomban a kérdőíves módszert és az interjút használtam. Arra kerestem a választ, hogy milyen szempontok fontosak a szülőknek gyermekük intézményes nevelése során. Az iskolaérettség fogalmát gyógypedagógussal végzett interjú során boncolgattam. Hipotéziseim között szerepelt, hogy a szülőket milyen mértékben befolyásolja gyermekük iskolaválasztásakor az intézmények feltételrendszere, ill. a pedagógusok személyisége.Az eredmények megerősítettek abban, hogy nekünk pedagógusoknak is keresnünk kell azokat a lehetőségeket, melyek segítségével rugalmassá tehetjük ezt az időszakot az óvodából iskolába kerülő kisgyermekek számára.
Hungarian Title
Óvodából iskolába - Az átmenet problémáinak vizsgálata
English Title
From Kindergarten to Primary School-Research on the Problems of the Transition
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Éva Frigyné Kiss |
Date Deposited: | 23 Jun 2020 13:38 |
Last Modified: | 06 Mar 2023 07:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6507 |
Actions (login required)
View Item |