Molnár Vadkerti, Erika (2020) Kisgyermekkori okoseszköz-használat pro és kontra. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Molnar.Vadkerti.Erika.szakdolgozat-Kisgyermekkori.okoseszkoz-hasznalat.pro.es.kontra.2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Az ENSZ becslése szerint világszerte minden negyedik óvodáskorú gyermek rendszeresen használ okoseszközt. A tabletek, okostelefonok pillanatok alatt furakodtak be a legkisebbek szabadidejébe és ma már a legnépszerűbb játékok mellett, mint a kisautók, a babák, vagy a LEGO, ott van a táblagép is. Vajon milyen hatása van az okoseszköz-használat a gyermekek személyiségfejlődésére? Meg lehet álltani a kicsik körében egyre nagyobb teret nyerő digitalizációs folyamatot? Egyáltalán meg kell állítani, vagy elég szabályozni? És mit szólnak ehhez a szülők? A támogatás a jó megoldás, esteleg a tűrés? És vajon a teljes tiltással meg lehet óvni az esetleges negatív következményektől a kicsiket? A szakdolgozat fő része a 620 fős minta alapján készített online felmérés kiértékelése, amely, ha nem is tekinthető reprezentatívnak, az azt kitöltő nagy számú, óvodáskorú gyermeket nevelő szülő miatt átfogó és ugyancsak elgondolkodtató képet fest arról, hányan, mennyit és mire használják a mai 3-6 éves magyar gyerekek az okoseszközöket.
Hungarian Title
Kisgyermekkori okoseszköz-használat pro és kontra
English Title
Pros and Cons of Smart Device Usage in Early Childhood
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Local id
FI21120
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Erika Molnár Vadkerti |
Date Deposited: | 23 Jun 2020 13:45 |
Last Modified: | 03 Mar 2023 08:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6436 |
Actions (login required)
View Item |