Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok

Kiss-Kovács, Adrienn (2020) Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.KKA.pdf] PDF
Szakdolgozat.KKA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Szakdolgozatomban a kora gyermekkori matematikai nevelés tevékenységeivel, a matematikai nevelés elemeivel, tartalmával foglalkozom. A téma kapcsán az első kérdésem: vajon mennyire megfelelő a nagycsoportos gyermekek matematikai tudása. Ennek felmérésére játékos tesztet készítettem a szülői kérdőíveken belül. A kiértékelés nagyon pozitív eredményt mutatott. Kérdőíveimet az objektív kép érdekében külön készítettem szülőknek, óvodapedagógusoknak és tanítóknak. A kérdőíveket papír alapon juttattam el az érintett csoportok tagjaihoz és zárt illetve nyílt kérdéseket egyaránt alkalmaztam. Fontos kérdés volt számomra, milyenek a szülői attitűdök a gyermek matematikai ismeretbővítésével kapcsolatban. Ezek szintén pozitív eredményt hoztak, a szülők számára fontos gyermekük matematikai ismereteinek bővítése. Kérdésként merült fel az is, hogyan látják az óvodapedagógusok a gyermekek matematika ismeretének bővítéséhez lehetőséget biztosító tevékenységekbe ágyazott matematikai tartalmat. Az óvodapedagógusok többsége elegendőnek tartotta ezt a formát, ám kisebb csoportlétszámokkal és segítők igénybevételével javítana a differenciáltabb nevelésen. A tanítók azonban nagy százalékban közepesre értékelték a gyermekek matematikai tudását az iskolába lépéskor. Készen állnak-e a nagycsoportos gyermekek az iskolai életük megkezdésére? A három megkérdezett csoport hogyan vélekedik az iskolaérettségről, a gyermekek iskolába meneteléről. Úgy gondoltam, a szülők jelentős többsége aggodalommal néz az új kihívás elébe. Felvetésem helyessége beigazolódott, így helyén való volt az egyik legfontosabb kérdés a helyzet megoldásának alternatívájaként. Vajon van-e igény egy iskola előkészítő osztály bevezetésére? A kapott válaszok mindhárom csoport részéről nagyon magas arányban vélték jó megoldásnak ezt a lehetőséget. Így a kutatási eredmények komoly jelzés értékkel bírnak a gyermekek iskolába lépését illető jelenlegi rendszerre nézve.

Hungarian Title

Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok

English Title

Early childhood mathematics education, mathematics games

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Specialization

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Kissné Zsámboki, Réka
tudományos és külügyi dékánhelyettes,egyetemi docens

Local id

BVI2X5

Item Type: Thesis
Depositing User: Adrienn Kiss-Kovács
Date Deposited: 23 Jun 2020 13:42
Last Modified: 03 Mar 2023 10:21
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6384

Actions (login required)

View Item View Item