Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok

Kiss-Kovács, Adrienn (2020) Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.KKA.pdf] PDF
Szakdolgozat.KKA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a kora gyermekkori matematikai nevelés tevékenységeivel, a matematikai nevelés elemeivel, tartalmával foglalkozom. A téma kapcsán az első kérdésem: vajon mennyire megfelelő a nagycsoportos gyermekek matematikai tudása. Ennek felmérésére játékos tesztet készítettem a szülői kérdőíveken belül. A kiértékelés nagyon pozitív eredményt mutatott. Kérdőíveimet az objektív kép érdekében külön készítettem szülőknek, óvodapedagógusoknak és tanítóknak. A kérdőíveket papír alapon juttattam el az érintett csoportok tagjaihoz és zárt illetve nyílt kérdéseket egyaránt alkalmaztam. Fontos kérdés volt számomra, milyenek a szülői attitűdök a gyermek matematikai ismeretbővítésével kapcsolatban. Ezek szintén pozitív eredményt hoztak, a szülők számára fontos gyermekük matematikai ismereteinek bővítése. Kérdésként merült fel az is, hogyan látják az óvodapedagógusok a gyermekek matematika ismeretének bővítéséhez lehetőséget biztosító tevékenységekbe ágyazott matematikai tartalmat. Az óvodapedagógusok többsége elegendőnek tartotta ezt a formát, ám kisebb csoportlétszámokkal és segítők igénybevételével javítana a differenciáltabb nevelésen. A tanítók azonban nagy százalékban közepesre értékelték a gyermekek matematikai tudását az iskolába lépéskor. Készen állnak-e a nagycsoportos gyermekek az iskolai életük megkezdésére? A három megkérdezett csoport hogyan vélekedik az iskolaérettségről, a gyermekek iskolába meneteléről. Úgy gondoltam, a szülők jelentős többsége aggodalommal néz az új kihívás elébe. Felvetésem helyessége beigazolódott, így helyén való volt az egyik legfontosabb kérdés a helyzet megoldásának alternatívájaként. Vajon van-e igény egy iskola előkészítő osztály bevezetésére? A kapott válaszok mindhárom csoport részéről nagyon magas arányban vélték jó megoldásnak ezt a lehetőséget. Így a kutatási eredmények komoly jelzés értékkel bírnak a gyermekek iskolába lépését illető jelenlegi rendszerre nézve.

Magyar cím

Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok

Angol cím

Early childhood mathematics education, mathematics games

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
tudományos és külügyi dékánhelyettes,egyetemi docens

Helyi kari azonosító

BVI2X5

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Adrienn Kiss-Kovács
Dátum: 23 Jún 2020 13:42
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 10:21
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6384

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet