Kiss-Kovács, Adrienn (2020) Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat.KKA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Szakdolgozatomban a kora gyermekkori matematikai nevelés tevékenységeivel, a matematikai nevelés elemeivel, tartalmával foglalkozom. A téma kapcsán az első kérdésem: vajon mennyire megfelelő a nagycsoportos gyermekek matematikai tudása. Ennek felmérésére játékos tesztet készítettem a szülői kérdőíveken belül. A kiértékelés nagyon pozitív eredményt mutatott. Kérdőíveimet az objektív kép érdekében külön készítettem szülőknek, óvodapedagógusoknak és tanítóknak. A kérdőíveket papír alapon juttattam el az érintett csoportok tagjaihoz és zárt illetve nyílt kérdéseket egyaránt alkalmaztam. Fontos kérdés volt számomra, milyenek a szülői attitűdök a gyermek matematikai ismeretbővítésével kapcsolatban. Ezek szintén pozitív eredményt hoztak, a szülők számára fontos gyermekük matematikai ismereteinek bővítése. Kérdésként merült fel az is, hogyan látják az óvodapedagógusok a gyermekek matematika ismeretének bővítéséhez lehetőséget biztosító tevékenységekbe ágyazott matematikai tartalmat. Az óvodapedagógusok többsége elegendőnek tartotta ezt a formát, ám kisebb csoportlétszámokkal és segítők igénybevételével javítana a differenciáltabb nevelésen. A tanítók azonban nagy százalékban közepesre értékelték a gyermekek matematikai tudását az iskolába lépéskor. Készen állnak-e a nagycsoportos gyermekek az iskolai életük megkezdésére? A három megkérdezett csoport hogyan vélekedik az iskolaérettségről, a gyermekek iskolába meneteléről. Úgy gondoltam, a szülők jelentős többsége aggodalommal néz az új kihívás elébe. Felvetésem helyessége beigazolódott, így helyén való volt az egyik legfontosabb kérdés a helyzet megoldásának alternatívájaként. Vajon van-e igény egy iskola előkészítő osztály bevezetésére? A kapott válaszok mindhárom csoport részéről nagyon magas arányban vélték jó megoldásnak ezt a lehetőséget. Így a kutatási eredmények komoly jelzés értékkel bírnak a gyermekek iskolába lépését illető jelenlegi rendszerre nézve.
Hungarian Title
Kora gyermekkori matematikai nevelés, matematikai játékok
English Title
Early childhood mathematics education, mathematics games
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Local id
BVI2X5
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Adrienn Kiss-Kovács |
Date Deposited: | 23 Jun 2020 13:42 |
Last Modified: | 03 Mar 2023 10:21 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6384 |
Actions (login required)
View Item |