Vaszari, Viktória (2020) Friedrich Fröbel gyermekszemlélete. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Vaszari Viktória - Friedrich Fröbel gyermekszemlélete - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban Friedrich Fröbel gyermekszemléletét, gyermekfelfogását mutatom be. Fröbel idejében mennyire figyeltek oda a gyermekek fejlesztésére, milyen eszközöket alkalmaztak a gyermekek fejlesztésére. Mi befolyásolta az akkori gyermeknevelést. Azt a pedagógiát, amit Fröbel megfogalmazott, mennyire hasznosítják manapság. Bemutatom, hogy Fröbel pedagógiája mire épült. Adományai mennyiben változtatták meg a gyermeknevelést, a gyermekek fejlődését, és ezekkel az adományokkal, egy új pedagógiai korszakot indított el. Bemutatom Fröbel nézőpontját, amiben a gyerekek a jövőnek számítanak. Fröbel pedagógiája mondhatni a mai pedagógia egyik alappillére. Módszerei a mai napig fellelhetők a pedagógiában. Fröbel nagy hangsúlyt fektetett a játékra, mert tudta, hogy a gyermek a játékkal fejlődik a legjobban. Fröbel pedagógiájának elengedhetetlen része az Isten felé való hit. Egész pedagógiájában megjelenik vallás, az Isten. Fröbel megfogalmazza, hogy a gyermeknek milyen fokozatokon kell keresztül mennie ahhoz, hogy elérje a végső célját, ami az, hogy megértse belső önmagát.
Magyar cím
Friedrich Fröbel gyermekszemlélete
Angol cím
Friedrich Fröbel's view of children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Viktória Schramné Vaszari |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:51 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 08:07 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6346 |
Actions (login required)
Tétel nézet |