Kovács-Szabó, Beatrix (2020) Külső világ tevékeny megismerése környezeti- és matematikai műveltségtartalommal, egy környezettudatos "Zöld Óvodában". BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Kovács-Szabó Beatrix-Külső világ tevékeny megismerése...-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Abstract
Analitikus dokumentumelemzésre épülő kutatásom tartalma, egy Mese-akadályverseny realizálása, a „Zöld jeles napok” tükrében, a Föld, Víz, Madarak és Fák napja alkalmából. Továbbá, a matematikai műveltségtartalommal egyszerre fellelhető, környezeti nevelés, gyermekekre kifejtett hatásának vizsgálata, egy környezettudatos, „Zöld Óvodában”, valamint az óvodapedagógus szerepe a megvalósulási folyamatban. A cél, az óvodáskorú gyermekek környezettudatos magatartásformálása, amely hatásosabb, amennyiben a gyermek nemcsak hall róla, hanem meg is tapasztalja, részesévé is válik. A Víz fontossága, takarékos felhasználása, vízben élő állatok, növények védelme, a Föld védelmének ismerete, tudatosítása, és a Madarak, Fák védelmének fontossága, tisztelete, természetvédelmi szabályok megismerése. A jeles és „zöld” napok tevékeny megélésével örökérvényű értékek közvetítése valósul meg. A gyermekek kellő információt gyűjthetnek környezetükről, a körülöttük lévő élővilágról, azok szépségéről és védelméről. Következtetésként, teljesítménybeli különbségek észlelése történt meg, a csoportok között. Azon gyermekek, akik mindennapjaik során, igazán játékon keresztül ismerkednek meg a különböző környezeti- matematikai műveletekkel, jobban, hatékonyabb eredménnyel teljesítettek. Megvalósítandó feladatként érzékeltetném, a környezettudatos és matematikai szemlélettel tarkított események beépítését más óvodapedagógus szakember, éves szintű foglalkozástervezéseinek folyamatába.
Hungarian Title
Külső világ tevékeny megismerése környezeti- és matematikai műveltségtartalommal, egy környezettudatos "Zöld Óvodában"
English Title
The actively getting to know of the external world, with environmental and matematical content of literacy, is in the eco-green kindergarten
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Beatrix Kovács-Szabó |
Date Deposited: | 23 Jun 2020 13:43 |
Last Modified: | 06 Mar 2023 07:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6327 |
Actions (login required)
View Item |