Molnárné Deli , Tímea (2020) A beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Molnárné Deli Tímea - A beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései - Szakdolgozat .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat azt vizsgálja, hogy van-e hatása a beszédtanulásra a túl korai médiaeszközök használatának. A szakirodalmak és a környezetemben szerzett tapasztalataim alapján azt feltételeztem, hogy ma még a kisgyermekek többsége inkább a televíziós tartalmakkal találkozik, mint az okoseszközökével. Érzékelhető, hogy a családok életében visszaszorult az élő beszéd, a megfelelő kommunikáció, és ez elsősorban a túlzott médiahasználat következménye lehet. A képernyő szemlélése és a folytonos hanginger káros lehet a beszédtanulás szempontjából is a kisgyermek számára. Kutatásom kvantitatív jellegű, kérdőíves módszerrel vizsgálja a gyermekek szokásait a médiahasználatról, valamint a szülői tudatosság jellemzőit a média használatával kapcsolatban. Az a célom a vizsgálattal, hogy ne csak a szakirodalomból nyerjek információkat, hanem közvetlenül a családoktól, gyermekekről, s hogy megnézzem, vajon egy saját vizsgálat eredménye mennyire egyezik meg a szakirodalomban olvasottakkal és a környezetemben tapasztaltakkal.
Magyar cím
A beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései
Angol cím
The correlations of the speech learning and influence by media
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tímea Molnárné Deli |
Dátum: | 22 Jún 2020 14:09 |
Utolsó módosítás: | 27 Feb 2023 12:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6267 |
Actions (login required)
Tétel nézet |