A magyarországi és oroszországi korai idegennyelv-fejlesztés összehasonlítása

Maráczi, Nóra (2020) A magyarországi és oroszországi korai idegennyelv-fejlesztés összehasonlítása. BA/BSc, Benedek Elek Faculty of Pedagogy.

[thumbnail of Maráczi Nóra-A magyarországi és oroszországi korai idegennyelv-fejlesztés összehasonlítása-szakdolgozat.pdf] PDF
Maráczi Nóra-A magyarországi és oroszországi korai idegennyelv-fejlesztés összehasonlítása-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (967kB)

Abstract

Szakdolgozatomban a magyarországi és oroszországi korai idegen-nyelvfejlesztési módszerek összehasonlításával foglalkoztam. A fellelt szakirodalom és saját kutatásom által megállapítható, hogy a két ország korai nyelvelsajátítási módszerei nem sokban különböznek egymástól. Szakdolgozatom első részében foglalkoztam a kétnyelvűséggel mint jelenséggel, valamint kialakulási okainak feltárásával, a család a második nyelv elsajátításában betöltött szerepével, az óvodai második nyelvelsajátítással, a nyelv és kultúra kapcsolatával, a nyelvelsajátítás szükségességével, gyakorlatával, illetve a korai nyelvelsajátítás előnyeiről és hátrányairól is írtam. Munkám során nyomtatott és digitális, magyar, angol, német és orosz forrásokat egyaránt felhasználtam. A témával kapcsolatban kutatást- kérdőívek, interjú- Magyarországon végeztem, illetve megfigyelést Ausztriában, az orosz oldalról többszöri próbálkozás után sem sikerült a kapcsolatot óvodákkal felvenni, viszont ez lehetőséget ad a további kutatásra. Szakdolgozatomban arra a következtetésre jutottam: ahhoz, hogy az óvodai második nyelvelsajátítás sikeres legyen, az óvodáskorú gyermek életkori sajátosságait, és a gyermekek egyéni sajátosságait is figyelembe kell venni, továbbá kulcsfontosságú szerepet tölt be a pedagógus, a szülő és az állam hozzáállása, támogatása. This thesis deals with the comparison of early foreign language development methods in Hungary and Russia. Based on the available literature and my own research, it can be identified that the early language acquisition methods of these two countries do not differ from each other significantly. The first part of the thesis deals with bilingualism as a phenomenon and its causes, the role of the family in second language acquisition, second language acquisition in kindergarten, the relationship between language and culture, the necessity and practice of language acquisition, as well as the advantages and disadvantages of early language acquisition. For this thesis, both printed and digital Hungarian, English, German and Russian sources were used. The research was implemented in the following ways: questionnaires and interviews were conducted in Hungary, an observation was made in Austria, however, it was not possible to get in touch with Russian kindergartens (despite the fact that multiple attempts were made), but this provides an opportunity for further research. The conclusion of this thesis indicates that both the age as well as individual characteristics of a preschool child must be taken into consideration, furthermore, the attitude and support of the teacher, parents and the state play a key role in order that the second language acquisition in kindergarten can be determined as successful.

Hungarian Title

A magyarországi és oroszországi korai idegennyelv-fejlesztés összehasonlítása

English Title

Comparison of early foreign language development in Hungary and Russia

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Faculty of Pedagogy

Institute/Establishment/Department

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Specialization

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Pásztor, Enikő Judit
tanársegéd

Item Type: Thesis
Depositing User: Nóra Maráczi
Date Deposited: 23 Jun 2020 13:28
Last Modified: 23 Jun 2020 13:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6253

Actions (login required)

View Item View Item