Mikita, Zsuzsanna Lilla (2019) Divatmarketing - Ruházati termékek marketingeszközei a zalaegerszegi Pink Nekem ruhaüzlet példáján keresztül. Other, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFOL-18_18.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Ruházati üzlet működtetése nem könnyű feladat, főleg kisvállalkozóként - sok a versenytárs, hisz a magyarországi piacon ebből a kiskereskedelmi üzlettípusból van a harmadik legtöbb. Sikeresnek lenni véleményem szerint csak megfontolt üzleti tervvel és kidolgozott marketing tervvel lehetséges. Mindenki szeretne egy kiváló marketingtervet a vállalkozása számára. Azonban kevesen tudják, hogy hogyan és milyen elemekből kell felépülnie annak érdekében, hogy az használható és nyereséges legyen. A divattermékek marketingje szoros kapcsolatban van a divat változékony trendjeinek figyelemmel kisérésével, de ezeket a trendeket kritikus módon, szelektáló megközelítéssel dolgozza fel és építi be a stratégiájába.. A fókuszba természetesen a vásárlót kell állítanunk, fokozott figyelmet fordítva a vásárló személyiségére, a divathoz való viszonyára. Kitekintést nyújtok a különböző típusú divatot propagáló, értékesítő üzletekre, megvizsgálva stratégiájuk főbb elemeit és hangsúlyait. Dolgozatomban a divattermékek értékesítéséhez és a divatüzlet népszerűsítéséhez szükséges marketing eszközöket vizsgálom egy konkrét független ruházati üzleten - a Zalaegerszegen található Pink Nekem női ruhaüzleten keresztül. A dolgozat megírásával célom az volt, hogy elemezzem a magyarországi ruházati kereskedelem színtereit, jelen esetben természetesen egy magyar üzlet mindennapjainak prizmáján keresztül, egy kiemelkedően invenciózus boltvezetői gyakorlat példáján keresztül megvizsgáljam a divatmarketinget, mint a marketing speciális ágát, és ezen a sikeres példán keresztül ötleteket adjak az egyéni vállalkozók által működtetett boltok marketing-stratégiáihoz. Tételesen áttekintem a bolt által alkalmazott eszközöket, legyen az elektronikusan, a mai technikával megvalósított modern módszerek, vagy a hagyományos reklám és marketing itt alkalmazott módszereit. A sikeres marketing lényegében a modern és a hagyományos eszközöknek egy jól eltalált ötvözete.
Hungarian Title
Divatmarketing - Ruházati termékek marketingeszközei a zalaegerszegi Pink Nekem ruhaüzlet példáján keresztül
English Title
Fashion Marketing – Marketing Tools for Clothing Products trough the Example of the Clothing Store ’PINK NEKEM’ in Zalaegerszeg
Institution
University of Sopron
Faculty
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Specialization
LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Supervisor(s)
Local id
KFOL-18/18
Item Type: | Záródolgozat - Final Essay |
---|---|
Depositing User: | Zsuzsanna Lilla Mikita |
Date Deposited: | 19 Sep 2019 14:51 |
Last Modified: | 14 Sep 2023 07:49 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5433 |
Actions (login required)
View Item |