Mikita, Zsuzsanna Lilla (2019) Divatmarketing - Ruházati termékek marketingeszközei a zalaegerszegi Pink Nekem ruhaüzlet példáján keresztül. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFOL-18_18.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ruházati üzlet működtetése nem könnyű feladat, főleg kisvállalkozóként - sok a versenytárs, hisz a magyarországi piacon ebből a kiskereskedelmi üzlettípusból van a harmadik legtöbb. Sikeresnek lenni véleményem szerint csak megfontolt üzleti tervvel és kidolgozott marketing tervvel lehetséges. Mindenki szeretne egy kiváló marketingtervet a vállalkozása számára. Azonban kevesen tudják, hogy hogyan és milyen elemekből kell felépülnie annak érdekében, hogy az használható és nyereséges legyen. A divattermékek marketingje szoros kapcsolatban van a divat változékony trendjeinek figyelemmel kisérésével, de ezeket a trendeket kritikus módon, szelektáló megközelítéssel dolgozza fel és építi be a stratégiájába.. A fókuszba természetesen a vásárlót kell állítanunk, fokozott figyelmet fordítva a vásárló személyiségére, a divathoz való viszonyára. Kitekintést nyújtok a különböző típusú divatot propagáló, értékesítő üzletekre, megvizsgálva stratégiájuk főbb elemeit és hangsúlyait. Dolgozatomban a divattermékek értékesítéséhez és a divatüzlet népszerűsítéséhez szükséges marketing eszközöket vizsgálom egy konkrét független ruházati üzleten - a Zalaegerszegen található Pink Nekem női ruhaüzleten keresztül. A dolgozat megírásával célom az volt, hogy elemezzem a magyarországi ruházati kereskedelem színtereit, jelen esetben természetesen egy magyar üzlet mindennapjainak prizmáján keresztül, egy kiemelkedően invenciózus boltvezetői gyakorlat példáján keresztül megvizsgáljam a divatmarketinget, mint a marketing speciális ágát, és ezen a sikeres példán keresztül ötleteket adjak az egyéni vállalkozók által működtetett boltok marketing-stratégiáihoz. Tételesen áttekintem a bolt által alkalmazott eszközöket, legyen az elektronikusan, a mai technikával megvalósított modern módszerek, vagy a hagyományos reklám és marketing itt alkalmazott módszereit. A sikeres marketing lényegében a modern és a hagyományos eszközöknek egy jól eltalált ötvözete.
Magyar cím
Divatmarketing - Ruházati termékek marketingeszközei a zalaegerszegi Pink Nekem ruhaüzlet példáján keresztül
Angol cím
Fashion Marketing – Marketing Tools for Clothing Products trough the Example of the Clothing Store ’PINK NEKEM’ in Zalaegerszeg
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFOL-18/18
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsuzsanna Lilla Mikita |
Dátum: | 19 Szep 2019 14:51 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 07:49 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5433 |
Actions (login required)
Tétel nézet |