Alternatív pedagógiák az Óvodai Nevelés című folyóiratban 1989-től napjainkig

Kiss, Violetta (2019) Alternatív pedagógiák az Óvodai Nevelés című folyóiratban 1989-től napjainkig. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az alternatív pedagógiák (Waldorf-pedagógia, Freinet-pedagógia, Montessori-pedagógia) megjelenését, előfordulását vizsgáltam az Óvodai Nevelés című szakfolyóiratban. Megnéztem, hogy az egyes alternatív pedagógiák 1989-től napjainkig milyen számban jelentek meg az egyes években. Ezeket az adatokat ábrák, diagramok segítségével is érzékeltettem. Az általam jelentősebbnek vélt cikkek tartalmát ismetettem. Kutatásom során arra jutottam, hogy az alternatív pedagógiák a folyóiratban az 1990-es évek elején voltak a legfelkapottabbak. A pedagógusok és a programok megalkotói ekkor publikáltak a legtöbbet ebben a témában. Illetve 1997-ben és 1998-ban igyekeztek a pedagógiai irányzatokat népszerűsíteni, ezért sok alternativitással kapcsolatos cikket jelentettek meg. Dolgozatomban a három pedagógiai irányzatot a cikkek alapján össze is hasonlítottam.

Magyar cím

Alternatív pedagógiák az Óvodai Nevelés című folyóiratban 1989-től napjainkig

Angol cím

Alternative pedagogies in Óvodai Nevelés journal from 1989 to present

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
tanársegéd

Helyi kari azonosító

JWGJ6P

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Violetta Kiss
Dátum: 14 Okt 2019 10:17
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:51
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5059

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet