Bánkfalvi, Andrea (2019) Magyar és osztrák óvodáskorú gyermekek kötődéseinek összehasonlító vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Bánkfalvi Andrea_szakdolgozat_2019.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomban arra próbálok választ találni, vajon melyek a gyermekek óvodai kötődéseit meghatározó elemek? Személyekhez, tárgyakhoz vagy helyekhez kötődnek leginkább? Mivel lehetőségem van magyarországi és osztrák óvodákban is kutatást végezni, szeretnék arra is választ találni, hogy vajon az eltérő társadalmi berendezkedés – egy alapvetően individualista osztrák, illetve kollektív szemléletű magyar társadalom- esetén van-e különbség a gyermekek preferenciáiban? Melyek az óvodáskort meghatározó legfontosabb kötődési elemek? Vannak-e különbségek a lányok és a fiúk kötődésében illetve kizárólag pozitív érzelmekről számolnak-e be az óvodával kapcsolatban? Kutatásomhoz a rajzelemzés módszerét választottam, hiszen a rajz az egyik legfontosabb önkifejezési eszköz az óvodáskorban, s mondhatjuk: nemzetközi nyelv. A rajzok elemzése mellett fontos szerepet kapnak a gyermekekkel folytatott interjúk értékes gondolatai is, melyek a rajzokban kifejezett gondolatokat tovább árnyalják.
Magyar cím
Magyar és osztrák óvodáskorú gyermekek kötődéseinek összehasonlító vizsgálata
Angol cím
Comparative study of the attechments of Hungarian and Austrian preschool children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Bánkfalvi |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:16 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5032 |
Actions (login required)
Tétel nézet |