Kétnyelvűség az osztrák óvodákban a 21. században

Takács, Dóra (2019) Kétnyelvűség az osztrák óvodákban a 21. században. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_takácsdóra_gdklwq.pdf] PDF
szakdolgozat_takácsdóra_gdklwq.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (824kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom első felében feltérképeztem a kétnyelvűség kérdéskörét tudományos szempontból megközelítve. Megismerkedtem a kétnyelvűséghez kapcsolódó alapfogalmakkal, a nyelvelsajátítási elméletekkel, a kétnyelvű gyermekek agyának működésével, a kétnyelvű családi szocializációs modellekkel. Ezen felül átnéztem a gyermeki kétnyelvűséget és azt, hogy az óvodapedagógusok miként segíthetik a kétnyelvű gyermekeket az óvodai nevelés során. A kutatás során megfigyelést végeztem egy ausztriai óvodában és összeállítottam egy kérdőívet a kétnyelvű gyermekek szülei, egyet az óvodapedagógusok számára. A kutatás eredményei alapján a kétnyelvű gyermekek be tudnak illeszkedni az idegen nyelvű környezetbe, melyet a kérdőívek is megerősítettek. A szülők és az óvodapedagógusok is igyekeznek a megfelelő környezetet biztosítani a kétnyelvű gyermekek nevelése során.

Magyar cím

Kétnyelvűség az osztrák óvodákban a 21. században

Angol cím

Bilingualism in the austrian kindergardens in the 21st century

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Takács
Dátum: 14 Okt 2019 10:15
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:53
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5024

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet