Juhász, Dóra (2019) Mesepszichológia az óvodáskorú gyermekek életében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Juhász_Dóra_2019.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (520kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az a szó, hogy mese minden ember számára ismerős. Szinte minden embernek valamilyen kellemes, pozitív érzése támad a szó hallatán. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a mesék mennyi mindent megtanítanak gyermekkorban. Már régóta érdekelt ez a téma, ezért szakdolgozatom a mesék pszichológiai hatásairól szól. Igyekeztem összegyűjteni, hogy a meséknek mennyire fontos szerepük van a gyermekek ideális, kiegyensúlyozott személyiségfejlődéséhez. Sok pszichológus, szakember könyvét elolvastam, melyek segítségével össze tudtam gyűjteni mindazt, amit a mesehallgatás segít a gyermek fejlődése során. Kádár Annnamária: Mesepszichológia és még sok más szakember könyvéből indultam ki, majd saját gondolataimat, észrevételeimet, tudásomat fejtettem ki különböző oldalról megközelítve a témát. Legfontosabbnak tartom az érzelmi intelligencia fejlesztését, melyre a legjobb módszer a mesehallgatás. Ugyanakkor a kreativitás, problémamegoldás, feszültségoldás mind-mind olyan készség, melyeket a gyermeknek el kell sajátítania. Ennek egyik legvarázslatosabb módja a mesehallgatás. Kutatásom során a szülők meséről alkotott véleményét, tudását elemeztem ki a szakirodalom alapján.
Magyar cím
Mesepszichológia az óvodáskorú gyermekek életében
Angol cím
Talepsychology kindergarteners' life
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Juhász |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:09 |
Utolsó módosítás: | 14 Okt 2019 10:09 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4943 |
Actions (login required)
Tétel nézet |