A kezdő pedagógus nehézségei és a mentorálás szerepe

Petróné Albert, Anna (2019) A kezdő pedagógus nehézségei és a mentorálás szerepe. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.AA.pdf] PDF
Szakdolgozat.AA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (586kB)

Absztrakt (kivonat)

Minden kezdet nehéz. Nincs olyan hivatás, szakma a világon ahol egy kezdő ne szembesülne a kezdeti nehézségekkel. Új környezet, új kollégák, új próbatételek. Ez százszorta igaz a pedagógusi hivatásra is. Mi felelünk a gyermekekért. Mi vagyunk számukra a szülők mellett a legfontosabbak, akikben megbízhatnak, akikre felnézhetnek. Hogy milyen felnőtté válnak, azon is múlik, hogy mi milyen utat mutatunk nekik, amíg ránk vannak bízva. A felelősség nagy, az elvárások egyre nőnek, a pedagógusoknak számtalan kihívással kell szembe nézniük. Azonban, ha kitartóak vagyunk, nem adjuk fel az első kudarcnál, a világ talán egyik legszebb hivatásának szentelhetjük magunkat. Segítségükre vannak a mentorok, akik végigkísérik a gyakornokok első két évét, hogy minél sikeresebbek legyenek a választott hivatásukban. Azonban ehhez elengedhetetlen az együttműködés. Szakdolgozatomban a pedagógusok kezdeti nehézségei után kutattam, ami talán az én hivatásomat is megkönnyíti majd.

Magyar cím

A kezdő pedagógus nehézségei és a mentorálás szerepe

Angol cím

The difficulties of a beginner educator and the function of the mentorating

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anna Anna Petróné Albert
Dátum: 14 Okt 2019 10:02
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 08:05
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4851

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet