A felelős kutyatartó fogyasztói magatartása

Imeli, Renáta (2018) A felelős kutyatartó fogyasztói magatartása. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KGN-18_01.pdf] PDF
KGN-18_01.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (668kB)

Absztrakt (kivonat)

A felelős kutyatartó fogyasztói magatartása Consumer behavior of the responsible dogowner Szakdolgozatomban a kutyatartók csoportját, mint fogyasztói csoport vizsgáltam marketing szempontok alapján, hiszen a közelmúltban lassan, folyamatosan egy komplett iparág épült erre a fogyasztói rétegre. Megfigyelhető vásárlási magatartásuk, az azt befolyásoló tényezők, a döntési folyamatok, típusok, majd ezek elemzésével kaphatunk egy közelebbi képet erről a fogyasztói csoportról. A dolgozatom megírásához szekunder és primer adatgyűjtést is végeztem, tehát statisztikai adatokat csakúgy, mint újságcikkeket, valamint saját összeállítású kérdőívet, általam folytatott mélyinterjút és saját környezetemben végzett megfigyelést is felhasználtam, a csoport fogyasztói szokásainak lehető legjobb megismerése érdekében. A kutatási folyamat során célom a felelős kutyatartó fogyasztói magatartásának meghatározása a kutyatartók nagyobb csoportján belül. Mivel véleményem szerint nem csak természetes magatartása, hanem fogyasztói magatartása alapján is jól elkülöníthető egymástól egy átlagos kutyatartó a felelős kutyatartótól. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők elemzésénél a társadalmi, illetve a pszichológiai jellemzőket fogom dolgozatomban közelebbről szemügyre venni. Ezen tényezők segítségével reményeim szerint jól láthatóvá válik a felelős és átlag kutyatartó fogyasztói magatartása közötti különbség. Az egyéni tényezők is hangsúlyos szerephez jutnak, ezért egyes tényezőket külön-külön is vizsgáltam, és elemeztem. Itt azok a tényezők váltak hangsúlyossá, amelyek kiemelkedő fontossággal bírnak a tudatos/felelős vásárlási folyamat során. A kérdőívem célja volt olyan kérdésekre választ kapni, amik segítenek nekem megérteni és elemezni a vizsgált fogyasztói csoport döntéseit. Gondos és felelős kutyatartóként aktuálisnak és érdekesnek találtam ezen témakör feltárását. Jómagamat is érdekelnek a felelős állattartással kapcsolatos információk. Kutatásommal elsősorban arra szerettem volna fényt deríteni, hogy a manapság valóban temérdek kutyatartó kellőkép felelősen gondoskodik-e háziállatáról. Ezen kérdéseim megválaszolásához, szükségem volt a mintámban szereplők fogyasztói szokásainak megismerésére, ez segített eljutnom oda, hogy megválaszoljam kutatásom fő kérdéseit. Így marketingkutatás segítségével állapítottam meg ugyanazt, ami a nagy nevű, elismert magyar etológus professzor Csányi Vilmos véleménye is, hogy a kutya felelős gazda kezei között nem „csak” egy háziállat, hanem egy igazi családtag, mindemelett persze lehet munkatárs, és tulajdonosa érdeklődési körének kifejezőeszköze is.

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

x - ARCHIV KTK - gazdálkodási szak (kifutó osztatlan egyetemi képzés)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
PhD

Helyi kari azonosító

KGN-18/01

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Renáta Imeli
Dátum: 15 Okt 2018 14:09
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4458

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet