Lakossági és vállalati pénzforgalmi szolgáltatások

Csizmadia, Klaudia (2018) Lakossági és vállalati pénzforgalmi szolgáltatások. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-18_08.pdf] PDF
KFON-18_08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság alig találnánk az utcán olyan embert, aki nem rendelkezik bankszámlával vagy nem járt még egy bankban sem. A bankkártyák használata egyre elterjedtebb, szinte már ki sem lépünk a házból a kis kártyák nélkül. A technológia fejlődésével azonban már nem lesz problémánk akkor sem, ha véletlenül otthon felejtjük, hiszen már tudunk mobiltelefonnal is fizetni a megfelelő applikáció segítségével. Jelen dolgozatban a lakossági és vállalati pénzforgalmi szolgáltatások témakörének ismertetését tűztem ki célul. Azért ezt a témakört választottam, mert rengeteg választási lehetőség áll rendelkezésükre azon ügyfelek számára, akik valamilyen formában lekötnék pénzüket, vagy valamilyen cél megvalósítása érdekében pénzhez szeretnének jutni, illetve biztonságban szeretnék tudni vagyonukat. Dolgozatom olyan kérdésekre keresi a választ, mint például: ha valakinek sürgősen nagyobb összegű készpénzre van szüksége, milyen alternatívákból választhat? Milyen fo-lyamatokat, igényléseket, tranzakciókat képes valaki otthonról, kényelmesen elvégezni anélkül, hogy meg kellene látogatnia a bankfiókot és kivárni a sorát? Milyen típusú bank-kártyákból és számlacsomagokból válogathat a leendő számlatulajdonos? Milyen plusz szolgáltatásokban részesül az az egyén, aki az OTP Bank csoportjához szeretne tartozni? A mikro-, kis- és középvállalkozások számára milyen számlacsomagok állnak rendelkezé-sükre, amiből eldönthetik, melyik számukra a legjobb? A kutatás eredményeképpen elmondható, és már a kérdéseket olvasván is megmu-tatkozik, hogy mennyire széleskörű termékskálával rendelkezik az OTP Bank. Kutatásom szekunder módszerrel igazolja az ismertetett információkat, melyek nagyobb mértékben 2017-es adatokra épülnek, illetve előfordulnak 2016-os adatok is. A folyamatos fejlesztések révén az ügyfelek helyzetét javítják és spórolnak időt számukra, hiszen interneten és telefonon is elvégezhetőek egyes szolgáltatások. Továbbá folyamatosan bővül azon folyamatok listája, amelyeknek szerződéskötése már nem papír alapon történik. Vajon mit tartogat az ügyfelek és a bankszektor számára a jövő?

Magyar cím

Lakossági és vállalati pénzforgalmi szolgáltatások

Angol cím

Retail and corporate financial services

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Pénzügyi és Számviteli Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Pénzügy és számvitel felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács, Róbert
PhD, egyetemi adjunktus

Helyi kari azonosító

KFON-18/08

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Klaudia Csizmadia
Dátum: 11 Okt 2018 11:55
Utolsó módosítás: 12 Szep 2023 12:03
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4412

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet