A PR gyógyít? Egészségértési projektek PR szempontjai

dr Tamásné Bese, Nóra (2018) A PR gyógyít? Egészségértési projektek PR szempontjai. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KSZ-18_14.pdf] PDF
KSZ-18_14.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Bizalmat építeni az egészségügyben, az egyik legnagyobb kihívás. A PR szakma fő felada-ta pedig maga a bizalomépítés. Így az egészségügynek nagy szüksége van a PR szemléleté-re, eszköztárára ahhoz, hogy a beteg, az orvos, az ellátó, a gyógyszert biztosító ne vesszen el benne, s ne izolált szigetként létezzen. A PR jelentősége, hogy kapcsolatot tud építeni ott is, ahol első látásra érdekellentét feszül, és a kapcsolat által el tudja juttatni üzeneteit a meg-felelő célcsoportnak. Ahhoz, hogy ne csak időszakos kommunikációs kampányok szülesse-nek, hanem mélyreható, társadalmi változások következzenek be az egészségügyi kommu-nikációban, viselkedésben, ahhoz átfogó kommunikációs stratégiára van szükség. Az Inno-vatív Gyógyszergyártók Egyesülete (AIPM) a VM.komm Tanácsadó Iroda Kft.-vel együtt olyan koncepciót dolgozott ki, amely lehetővé tette a Health Literacy, vagyis az egészség-értés fogalmának meghonosítását, kialakítását, amely a híd szerepét töltheti be az egészség-ügyben. Az ő stratégiájukban az egészségértés az a híd, amely összeköti az egészségügy minden szegmensét, a döntéshozóktól kezdve az ellátó rendszeren, a gyógy-szeriparon át a betegig.Az egészségértés fogalma, mint üzenet kialakítása, komoly PR munkát sejtet, mely-nek szakmai hitelét a nemzetközi és a hazai kutatások alapozták meg. A kutatási eredmé-nyekre épülő kommunikációs kampány, a Nekem Szól! díj kitalálása, bevezetése lehetővé tette, hogy a már meglévő egészségkommunikációs jó gyakorlatok napvilágra kerüljenek, és a szakma képviselői a díj kapcsán kapcsolatba kerüljenek egymással, és valódi szakmai hálózatépítésbe kezdjenek. A dolgozatban a PR tevékenység alkalmazott eszköztára kerül bemutatásra. Két ku-tatás részletes elemzését végeztem el, az első a magyar lakosság egészségértésének felmé-rését érinti, a második a Nekem Szól! díj pályázóinak, vagyis az egészségügy kommuniká-ciós szereplőinek bevonásával készült kutatás eredményeire támaszkodik. Saját vizsgálódá-som alapját az a kvantitatív kutatás adja, amely során kérdőívezés módszerével vizsgáltam a pályázók motivációit, a PR folyamat eredményességét, eszközeink hatékonyságát. Háttér-kutatásként ezt kiegészítve mélyinterjút készítettem a Health Literacy bevezetését végző PR szakemberrel. A dolgozat konklúziója, hogy a Nekem Szól! kampány folytatásért kiált. Lehet, hogy újra kell értelmezni a pályázat keretrendszerét, támogatói hátterét, ill. a lehetséges szponzorok, döntéshozók bevonását, mert erre a fajta PR tevékenységre nagy szükség van az egészség-ügyben.

Magyar cím

A PR gyógyít? Egészségértési projektek PR szempontjai

Angol cím

Does the PR cure? PR strategy for the projects of health literacy

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lakatos, Zsófia
egyetemi tanár

Helyi kari azonosító

KSZ-18/14

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Nóra Bese dr Tamásné
Dátum: 26 Máj 2018 14:33
Utolsó módosítás: 12 Máj 2020 11:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4311

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet